Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Afaceri |
|

Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România: “În perioada următoare va fi foarte important să găsim echilibrul optim între prezența la birou și lucrul la distanță”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Mihaela Bitu ING

Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România

Evoluția companiei într-un cuvânt

Fără ezitare, aleg cuvântul responsabilitate. Responsabilitate față de angajații noștri, față de clienți și societate. Sunt mândră de modul în care echipa noastră a răspuns acestei duble crize și de modul exemplar în care ne-am mobilizat. Dar sunt multe alte cuvinte care descriu bine anul pandemiei: provocare, efort, adaptare, digitalizare, agilitate, performanță, speranță, iar lista nu se oprește aici.

Este evident că pandemia ne influențează pe toți, atât la nivel personal, cât și în afaceri. În condițiile unei crize de asemenea anvergură, sectorul bancar este și el afectat, iar noi nu facem excepție de la regulă. Însă suntem bine pregătiți pentru a face față cu succes acestei perioade turbulente și cred că abordarea ING, orientată spre digitalizare și accesibilitatea produselor și a serviciilor, ne-a avantajat.

În perioada aceasta, am sprijinit 32.000 de clienți în situații vulnerabile, am contribuit la dotarea sistemului sanitar cu materiale în valoare de trei milioane de lei, am acordat credite unui număr de peste 1.000 de clienți în cadrul programului IMM Invest și suntem în curs de a soluționa multe alte solicitări. De asemenea, am introdus noi servicii și produse relevante pentru contextul actual, de exemplu serviciul Round Up prin care poți economisi simplu și fără efort, creditul ipotecar 7FIX care oferă certitudine în vremuri incerte, posibilitatea de plată contactless cu telefonul prin Google Pay, care se adaugă la metodele existente ING Pay și ApplePay, sau posibilitatea de a retrage numerar de la ATM fără card fizic.

Foarte multe realizări într-un an atât de provocator, datorate mobilizării extraordinare a colegilor mei, în timp ce peste 90% dintre aceștia au lucrat în regim de telemuncă. Și reușim să încheiem anul cu rezultate solide, cu mai mulți clienți care ne acordă încrederea lor și cu o echipă mai unită ca oricând, în ciuda distanțării fizice.

Cele mai importante lecții

Poate cea mai importantă lecție este reamintirea faptului că înainte de toate suntem oameni și că avem mare nevoie unii de alții. Criza ne-a impus o resetare și ne dă un prilej de reflecție asupra priorităților noastre, asupra modului nostru de viață.

Pentru noi, românii, socializarea și apropierea de familie și cei dragi, inclusiv cei de la locul de muncă, este foarte importantă. De aceea, ne-am străduit să comunicăm cât mai mult cu colegii noștri, să organizăm diverse activări în mediul online și să avem o abordare foarte transparentă. Consider că am reușit să întreținem vie cultura noastră corporativă, o cultură într-adevăr specială.

În egală măsură, reiese importanța unei strategii clare de business, urmată cu consecvență pe termen lung. Perioadele de criză necesită ajustare și adaptare, dar perioadele acestea pot fi traversate mai ușor dacă țintele și calea de urmat sunt clare. La ING am rămas fideli de-a lungul anilor misiunii noastre de a sprijini clienții și de a le acorda servicii și produse inovatoare și ușor de accesat. Am păstrat întotdeauna o abordare prudentă și responsabilă, luând măsuri curajoase pe calea digitalizării în ultimii ani, care ne poziționează bine în contextul actual.

O altă lecție este aceea că putem să lucrăm foarte bine de la distanță, chiar în proporție foarte mare, și că reușim să ne păstrăm productivitatea și spiritul de echipă în mediul virtual. De asemenea, cred că pe viitor se va călători mai puțin în interes de afaceri, deoarece scopurile acestor călătorii pot fi atinse deseori online, prin platformele moderne de comunicare.

La nivel personal, deși am lucrat chiar mai mult decât în perioada pre-pandemică și am avut mai multe treburi casnice, apropierea față de familia mea și timpul petrecut împreună sunt de neprețuit. Și o altă notă personală: ca mulți alții, am descoperit în această perioadă plăcerea de a găti. Internetul face minuni și în domeniul culinar!

Prestația autorităților

Faptul că traversăm această criză profundă în condiții destul de bune, cel puțin până acum, se datorează pe de o parte faptului că sectorul privat a fost mai matur și mai bine pregătit comparativ cu anul 2008, iar pe de alta datorită intervenției autorităților. Măsurile de sprijin pentru populație și mediul de afaceri au avut efect, iar misiunea guvernanților nu a fost una simplă, dată fiind flexibilitatea bugetară limitată cu care au trebuit să opereze. IMM Invest este un bun exemplu, un program cu un început mai greoi, dar care acum se derulează în parametri buni. În cadrul acestuia, banca noastră a acordat până la acest moment credite de peste 700 de milioane de lei și suntem în curs de a soluționa numeroase alte solicitări.

De asemenea, am apreciat în această perioadă deschiderea Guvernului către dialogul cu comunitatea de afaceri, conlucrarea fiind esențială într-o perioadă de criză. În perioada următoare, va fi importantă continuarea programelor de stimulare economică, iar România are șansa alocării de fonduri europene foarte mari pentru următorii ani, inclusiv prin programul de relansare economică Next Generation. Colaborarea dintre sectorul public și cel privat va fi un element necesar pentru o absorbție cât mai rapidă și cu impact a acestor fonduri, și am încredere că acest lucru este înțeles de către toți actorii importanți din mediul economic și politic.

Strategia de business pentru 2021

Ne propunem să ne dezvoltăm în continuare, să facem noi pași pe calea digitalizării produselor și serviciilor, și să continuăm să oferim o experiență de înaltă calitate clienților noștri. De altfel, este strategia noastră pe termen lung, iar ea rămâne perfect actuală și în anul care urmează. De asemenea, vom continua să avem o conduită prudentă și responsabilă, aceasta făcând parte din ADN-ul nostru organizațional.

Provocări în 2021

Cea mai mare provocare a acestui an și care se continuă și în 2021 este lupta cu virusul SarsCov2. Aceasta are desigur consecințe economice, dincolo de implicațiile sanitare. Cu cât vom reuși să stopăm mai rapid această pandemie, cu atât mai repede vom reuși să depășim criza economică și să revenim la o traiectorie ascendentă.

O altă provocare a anului viitor va fi tranziția la un nou normal în mediul de muncă. Foarte multe companii au lucrat extins în regim de telemuncă în 2020 iar în perioada următoare va fi foarte important să găsim echilibrul optim între prezența la birou și lucrul la distanță, echilibru pe care angajații îl așteaptă de la angajatori. Noi am luat deja hotărârea să funcționăm post-pandemie în regim hibrid, cu aproximativ 40% din timp în regim de telemuncă, posibil chiar mai mult.

De asemenea, sperăm că noile obiceiuri ale populației de a utiliza tehnologia – cum ar fi plățile cu cardul și cu telefonul în detrimentul utilizării numerarului sau efectuarea operațiunilor bancare curente și chiar a contractării creditelor în mediul online, să fie menținute și pe viitor. Ar fi un câștig din multe puncte de vedere pentru toți cei implicați.

Astfel, dacă ar fi să închei tot cu un cuvânt, probabil că provocarea va consta în adaptabilitate, pentru că la final de pandemie nu vom reveni la căile bătătorite, ci în multe domenii vom opera într-o nouă normalitate, cu noi provocări și oportunități.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii