Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Mica publicitate în presa scrisă a scăzut cu 31% în 2013 față de anul precedent

mica_publicitate.jpg
Potrivit studiului de „Monitorizarea Investiţiilor în Publicitate” (MIP), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), în cursul anului 2013, volumul brut de publicitate investit în presa scrisă, radio, online şi outdoor a fost de aproximativ 580 de milioane de Euro (valoare rate-card).

Studiul arată că publicitatea standard/barter a reprezentat aproximativ 74% din totalul volumului de publicitate, în timp ce promovarea de produse media (presa scrisa, site-uri web, stașii radio sau TV) de tip self-promotion sau cross–promotion a înregistrat aproximativ 18% din totalul volumelor de publicitate.

Mica publicitate a constituit aproximativ 3% din totalul volumului din anul 2013, iar alte tipuri de publicitate precum parteneriatele media sau campaniile pro-bono au însumat aproximativ 5%.

În ceea ce privește volumele investite în publicitate pe fiecare mediu monitorizat, presa scrisă a avut o cotă de piață de 38% din totalul volumelor monitorizate, mediul online 21%, radio 31%, iar outdoor 10%.

Comparativ cu anul 2012, în 2013 se constată o scădere per total a volumelor de publicitate de aproximativ 10%. În cazul publicității standard, scăderea este de aproximativ 6%, în timp ce cea mai mare descreștere procentuală a înregistrat-o mica publicitate în presa scrisă, de aproximativ 31%.

Analizand tipul de publicitate standard/barter pe fiecare mediu în parte, se observă că presa scrisă a înregistrat o scădere de 20%, mediul online – o depreciere de 15%, în timp ce radioul a avut o creștere de aproximativ 38%. În 2013, volumele de publicitate investite în outdoor au rămas relativ constante, investițiile monitorizate înregistrand o creștere de aproximativ 6%, arată studiul BRAT.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii