Cautare




, Redactor Forbes România

Media şi entertainment |
|

Metode prin care un lider își manifestă aprecierea față de angajați

În prezent, angajații au nevoie de mai mult decât o remunerație pentru a fi motivați în activitatea lor. Ei trebuie să știe că lideul lor le apreciază valorile și munca depusă și că este alături de ei în orice moment. Iată câteva modalități prin care un lider își arată aprecierea față de persoanele pe care le coordonează:
 aboneaza-te
shutterstock_578795710

Este permanent interest de cei din jur

Este foarte important ca un manager să cunoască persoanele cu care lucrează, să știe pe ce posturi au lucrat anterior, care sunt punctele forte, dar și cum pot fi îmbunătățite cele slabe. De asemenea, pentru a construi relații puternice și de încredere, este esențială cunoașterea identității unui angajat, pentru că personalitatea contează în raport cu muncă depusă. Liderul trebuie să dețină permanent un interes real pentru oamenii cu care colaborează, să vadă care sunt pasiunile și interesele lor în afara orelor de program.

Oferă feedback constant și constructiv

Pentru a încuraja un angajat să devină cea mai bună versiune a sa, feedback-ul venit din partea conducerii este absolut necesar. Oamenii vor deveni astfel mai valoroși pentru organizație și vor avea oportunitatea de a se perfecționa în permanență.

Investește în oameni

Este important ca un cel aflat în poziție de conducere să ofere subordonaților săi toate resursele necesare pentru a duce la îndeplinire sarcinile întreprinse. Oportunitățile de învățare nu trebuie să lipsească din nicio companie întrucât acestea stau la baza progresului.

Este pregătit să piardă

Pozitia de lider presupune să sprijini oamenii, să investești în ei, dar implică totodată și asumarea faptului că mai devreme sau mai târziu ei vor face tranziția către un alt post sau o altă funcție.

Setează obiective palpabile

Pentru că oamenii să își îndeplinească sarcinile în mod corespunzător, coordonatorul trebuie să traseze linii foarte clare asupra cerințelor pe care le asteapta.

Își face timp pentru angajați

Managerii sunt mereu ocupați și pe fugă fiindcă trebuie să gestioneze zilnic numeroase problem și să găsească soluții la acestea. Ca urmare, poate părea dificil să își facă timp pentru angajații lor, însă acest lucru nu poate fi amânat la nesfârșit. Angajații trebuie să știe că liderul lor este acolo pentru ei și că reprezintă un interes pentru acesta.

Îi încurajează în public

În ședințele de evaluare sau chiar și în discuțiile de zi cu zi, liderul trebuie să își încurajeze mereu angajații și să le recunoască meritele de față cu colegii lor. Acest lucru sporește productivitatea individului, dar mai ales încrederea în sine a acestuia.

Spune lucrurilor pe nume

La poplul opus se află chestiunile mai puțin plăcute pe care un lider trebuie să le livreze către subalternii săi. Unul dintre cele mai valoroase aspecte în relațiile interumane este sinceritatea. De cele mai multe ori, nu este ușor să aduci în discuție subiecte mai delicate care nu sunt ușor de dezbătut, însă acest lucru este benefic pentru ambii parteneri ai discuției și, ulterior, pentru întreaga organizație.

Oferă angajaților posbilitatea de a face ce știu ei mai bine

Natura job-ului ales îl poate pune în dificultate pe angajat în măsura în care acesta dorește să pună în aplicare lucrurile la care este cel mai experimentat. De aceea un lider trebuie să sesizeze aceste aspect și să îi ofere posibilitatea de a se face remarcat.

 

 

Traducere și adaptare: Forbes.com 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii