Cautare




, Contributor

Forbes Kids |
|

„Mesajele părinților conturează personalitatea copiilor“

„Lasă că vine ea, școala! Gata cu joaca!“. Încă îmi răsună foarte bine în minte aceste cuvinte. De fiecare dată când făceam vreo boacănă sau pur și simplu aveam chef de joacă, se găsea cineva care să îmi aducă aminte că „vine ea, școala!“ Cumva noi, părinții, avem tendința de a folosi factori externi pentru a determina copiii să facă ceva, consecințele fiind, de cele mai multe ori, frici și anxietăți. de Gabriela Maalouf, psihoterapeut, NLP trainer pentru copii și părinți  
editorial maalouf shutterstock_689486749

Copiii sunt extrem de sensibili la grijile şi temerile părinţilor. De aceea, disconfortul de a merge la școală se naște, într-o primă instanță, din mesajele toxice primite de-alungul timpului din partea părinților, mesaje înmagazinate adânc în subconștient și pregătite să iasă la suprafață atunci când copiii sunt expuși situației din lumea reală. „Să fii atent“, „mie teamă că…“, „îţi port atâta grijă…“, sunt mesaje care, auzite frecvent, sunt interiorizate de către copil. Ulterior, ele ajung să-l caracterizeze la nivel de personalitate şi să-i definească reacțiile. Justificările părintelui servesc adeseori ca autojustificări ale copilului pentru neîndeplinirea responsabilităţilor. De aceea, convingerile părintelui nu trebuie transmise automat copilului. Mai mult, dacă noi, ca părinţi, găsim o scuză pentru fiecare comportament negativ, copilul va avea mereu tendinţa de a transfera vina celorlalţi pentru propriile probleme.

Cum ajutăm copiii la început de școală?

  • Să le prezentăm părțile bune ale mersului la școală, tot ce pot învăța acolo, iar acasă nu ar avea timp sau resursele necesare. Putem apela la propriile noastre amintiri. Transmițându-le bucuria noastră, avem șansa de a-și dori și ei să experimenteze.
  • Să le creștem autonomia. Să îi ajutăm să realizeze cât mai multe lucruri singuri. De obicei, copiii autonomi nu sunt anxioși la școală sau în alte situații. Micuții care, în schimb, nu se îmbracă, nu se încalță singuri, nu reușesc să mănânce singuri se și adaptează mai greu.
  • Să mizăm pe cel mai important lucru de la școală – prietenii! Mai în glumă, mai în serios, se zice despre copii că merg la școală pentru pauze și pentru prieteni. Acest gen de relație trebuie susținut și dezvoltat pentru o adaptare mai ușoară.
  • Să nu lăsăm temele să îi copleșească. Temele sunt pentru ca profesorul să vadă cât de mult au înțeles elevii din ce a predat. Așadar, ele trebuie sa fie scurte și la obiect.
  • Propriul exemplu este foarte important. În timp ce copilul își face temele sau lucrează o fișă, este bine ca noi să citim ceva nou. Hrană pentru creier și timp cu copiii!
  • Ne gestionăm propriile emoții. Nu ne lăsăm copleșiți de moment, astfel încât copiii să ne vadă sau să ne simtă pe noi mai speriați.

 

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii