Cautare




, Editor Coordonator

ForbesCars |
|

Mercedes EQS – Limuzina electrică

Puternică, sigură, prietenoasă cu mediul și cu cei aflați la bord și cu o autonomie de invidiat, EQS, prima limuzină electrică de lux de la Mercedes, este un SPA pe roți, atât pentru șofer, cât și pentru pasageri.
21C0272_002

Cu spectaculoasa limuzină EQS, Mercedes EQ se îndepărtează de rigorile designului auto convențional și dă automobilului electric o formă adaptată funcției. Eliberați de constrângerile dimensiunilor motorului cu combustie, designerii de la Stuttgart și-au lăsat imaginația să zburde și au avut norocul ca propunerea lor să fie pe placul șefilor.

Așadar, înainte de orice, EQS nu seamănă cu niciun alt Mercedes. Vizual, dar nu numai, este purtătorul de imagine al automobilelor electrice pe care Mercedes le va fabrica de-acum încolo. Montanții frontali au fost mult împinși în față, în timp ce luneta are înclinarea subită și elegantă pe care o regăsim de obicei la un coupé (din vremea în care coupé-urile aveau două portiere).


Rezultatul este o limuzină cu față de monovolum și spate de coupé. Și nu e nici pe departe un Frankenstein, ci un Keanu Reeves sau, dacă vreți, un copil-minune care a luat tot ce-i mai bun și de la părinții naturali, și de la mama-surogat. IQ-ul lui – pardon, Cx-ul, coeficientul aerodinamic adică -, este de 0,2, ceea ce îl face pe EQS campion încă de la naștere: este cel mai aerodinamic automobil aflat în producția de serie.

Primele versiuni disponibile sunt EQS 450+ cu motor de 245 kW (328 CP) și EQS 580 cu 385 kW (516 CP), acestea fiind urmate curând de o variantă performantă, cu 560 kW (750 CP). Toate modelele EQS au un motor electric pe puntea spate, în timp ce versiunile 4MATIC (cu tracțiune integrală) au încă unul pe puntea față.

Bateria litiu-ion de 107,8 kWh poate fi încărcată până la 80% din capacitate în 35 de minute, de la o stație de încărcare rapidă; de la aceeași sursă, energia necesară parcurgerii a 300 km poate fi obținută în 15 minute. În schimb, încărcarea completă de la o priză obișnuită, de 220 volți, durează 11 ore.

O altă premieră este aceea că EQS este cel dintâi Mercedes ale cărui funcții pot fi actualizate fără a fi necesară deplasarea în service: update-ul se face ca la aplicațiile folosite pe telefon, prin așa-numita metodă OTA (over the air). La lansare, EQS are disponibile două programe speciale de condus pentru șoferii începători și pentru personalul din service.

Calitatea aerului la bordul mașinii a devenit o preocupare presantă pentru producătorii auto în ultimul an. Mercedes-Benz este primul care a obținut certificarea OFI CERT ZG 250-1 de la Institutul de cercetare și testare a calității aerului (OFI) din Austria.

EQS este dotat cu sistemul Energizing Air Control Plus, care pune la treabă senzori, filtre HEPA (High Efficiency Particulate Air) și aerul condiționat pentru reținerea polenului și a microparticulelor și îndepărtarea dioxidului de sulf, a oxidului de azot și a mirosurilor neplăcute.

Sistemul are și o componentă wellness, care activează funcția de masaj a scaunelor și furnizează un ambient sonor și vizual cu trei presetări: Summer Rain, Forest Glade și Sounds of the Sea.


Însă principalul element de atracție al interiorului noului EQS este hyperdisplay-ul MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Trei ecrane alcătuiesc uriașul display curbat, din sticlă rezistentă la zgârieturi, care se desfășoară pe aproape toată lățimea bordului (141 centimetri). Pasagerul care stă pe locul din față are propriul sistem de infotainment, dotat cu căști wireless cu Bluetooth.

Suspensia
Dotare standard, suspensia Airmatic combină pernele de aer cu amortizoare adaptive ADS+ ale căror caracteristici pot fi reglate automat, individual pe fiecare roată. Un sistem sofisticat de senzori și algoritmi reglează amortizoarele în funcție de calitatea drumului și menține garda la sol constantă, indiferent de gradul de încărcare al vehiculului. La viteze mai mari de 120 km/h, garda la sol se reduce automat cu 10 mm (și cu alți 10 mm la peste 160 km/h) pentru a diminua rezistența la înaintare și a mări autonomia. Dacă viteza scade sub 80 km/h, garda la sol revine la setările inițiale; sub 40 km/h, nivelul ei poate fi ridicat cu 25 mm de la un buton din bord, garda revenind la normal la viteze de peste 50 km/h.

Manevrabilă ca o compactă
Direcția integrală este, de asemenea, dotare standard – puntea spate virează cu un unghi de maximum 4,5 grade; opțional, unghiul poate fi mărit la 10 grade, ceea ce reduce diametrul de bracaj la 10,9 metri, comparabil cu al unui automobil din clasa compactă. Roțile spate contravirează până la 60 km/h și virează în aceeași direcție cu puntea față la peste 60 km/h.

Un pui de somn
Dacă șoferul este obosit sau stresat, îi poate mărturisi acest lucru asistentului virtual Hey Mercedes: fraze precum I’m stressed sau I’m tired activează programe speciale de recuperare – Joy, respectiv Vitality, disponibile în aplicația Energizing Couch.

Programul Power Nap asigură șoferului ambientul necesar pentru a trage un pui de somn în timp ce se află într-o pauză de deplasare ori așteaptă la service sau la stația de încărcare: scaunul se deplasează în poziția de relaxare, storurile geamurilor laterale se închid și sunt activate sistemele de ionizare și recirculare a aerului și cel de iluminat ambiental. Ambientul sonor este adaptat somnului, iar pe display-ul central este proiectată imaginea cerului înstelat. Dacă programul a fost activat și pentru pasagerul din dreapta, aceeași imagine este afișată și pe ecranul din fața acestuia.

Lumini
Sistemul de iluminare Digital Light, disponibil opțional, avertizează șoferul dacă pe drum se execută lucrări de întreținere, proiectând pe carosabil simbolul unui excavator. De asemenea, sistemul proiectează un fascicul luminos asupra pietonilor detectați pe marginea drumului.

Semafoarele și semnele de circulație precum Stop sau Interzis sunt, de asemenea, semnalizate printr-un simbol afișat în fața mașinii, pe carosabil. Nu în ultimul rând, Digital Light îl întâmpină pe șofer și își ia la revedere de la el cu un joc special de… lumini.

Ciclu de producție cu zero emisii până în 2039
Deși tocmai a ridicat foarte sus standardele limuzinelor de lux electrice, Mercedes-Benz nu se grăbește cu electrificarea. Germanii vor ca până în 2030 jumătate din automobilele pe care le vând să fie electrice și își propun să ofere o gamă complet nouă de mașini nepoluante în următorii 20 de ani.

Ceea ce înseamnă că nu doar produsul final este nepoluant, ci întreg ciclul de fabricație produce zero emisii de carbon. Mercedes-Benz rămâne fidel sloganului său „The best or nothing”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii