Cautare




, Contributor

Parfumuri |
|

MEMO: cum au creat un irlandez și o franțuzoaică un brand de parfumuri de nișă care vrea să se joace cu memoria ta

Dacă ar trebui să scrii pe un post-it un mesaj către tine însuți pe care să-l recitești după ani și ani, ce ți-ai spune? Dar dacă în loc de post-it ai alege o anumită aromă? Pe acest principiu a luat naștere casa de parfumuri „Memo“, creația unui irlandez și a unei parizience cu rădăcini catalane.
JohnetClara

Clara și John Molloy cred cu tărie în legătura dintre mirosuri și memorie, poate și fiindcă s-au cunoscut într-un telescaun, așa că prima lor amintire unul cu celălalt este mirosului aspru de zăpadă și senzația că te afli suspendat undeva în înaltul cerului. Au devenit soț și soție, apoi părinți, iar din 2007 încoace sunt parteneri în casa de parfumerie de nișă denumită, sugestiv, „Memo“. Plecând de la capacitatea aromelor de a ne transporta dintr-o parte într-alta a lumii și dintr-o epocă în cealaltă, cei doi își inspiră parfumurile din fiecare loc special care le-a marcat viața.

QUARTIERLATIN_Parfums_HDQuartier Latin, un amestec îndrăzneț de cedru, santal și semințe de tonka, este inspirat de mirosul cărților și atmosfera de jazz a cluburilor din Paris. Granada evocă miezul nopții în grădinile Alhambrei, Kedu te transportă în „grădina de lavă“ din Indonezia – o câmpie mărginită de un vulcan – unde se spune că îți poți purifica sufletul aruncând în foc semințe de susan, iar Irish Leather evocă ținutul sălbatic irlandez.

Întâiul lor loc de întâlnire, printre nori, părea aproape predestinat, având în vedere că amândoi și-au petrecut viețile călătorind dintr-o parte într-alta: Clara s-a născut și a copilărit la Paris, dar părinții săi sunt originari din Spania, în timp ce John și-a petrecut primii ani din viață înconjurat de cai, pe nesfârșitele câmpii verzi irlandeze, după care a făcut înconjurul lumii.

În prezent, amândoi locuiesc la Geneva, dar călătoresc zilnic în toate colțurile globului odată cu fiecare miros care le aduce aminte de ceva. „Din fiecare loc în care merg adun niște mirosuri specifice, dar nu-mi dau seama de ele decât la ceva timp după ce experiența s-a încheiat“, îmi spune Clara. „E ca și cum, la un moment dat, cineva bate la ușă și toate acele amintiri strânse se revarsă peste mine“.

Din România nu a cristalizat încă un miros anume, dar știe sigur că va pleca purtând cu sine culorile extrem de puternice pe care le-a observat în ziua petrecută aici, dar mai ales formele și siluetele care i-au captat atenția. „Iubesc formele, tiparele“, îmi explică ea. „și cred că asta se vede și în sticlele noastre“.

Fiecare recipient al parfumurilor Memo reprezintă o geometrie elaborată de forme și umbre dispuse sub forma unor matrice mai mult sau mai puțin exacte, care te pot duce cu gândul la nori, la crinii de pe tapetul din palatele franceze sau la dantelăria orașului Alhambra.  GRANADA_Parfums_FaceSeulHD

„Fiecare parfum este un loc, de cele mai multe ori ascuns și misterios, pe care trebuie să-l meriți mai întâi, pentru a-l găsi“, zâmbește ea. „De aceea noi considerăm parfumeria o artă a spiritului“.

Deloc întâmplător, parfumurile casei Memo au în componență și un ingredient cu încărcătură profund spirituală: mirul. „Este omniprezent în parfumurile noastre, pentru că iubim mirosul lui“, zâmbește Clara. „Atât eu și John, cât și Aliénor“

Aliénor Massenet este „nasul“ parfumurilor Memo și cel care a cristalizat inițial în gândurile Clarei ideea unui business în domeniu. Cei doi soți au intrat în lumea parfumurilor după ce Clara, pe atunci editor pentru câteva branduri de lux, a scris o carte despre „nasurile“ celebre din parfumeria contemporană.

Așa l-a cunoscut pe Aliénor și, tot grație cărții, a înțeles și faptul că relațiile dintre brandurile de parfumerie și „nasuri“ nu sunt întotdeauna strălucite. „Să zicem că multe branduri nu au fost foarte fericite de ceea ce au avut să spună, în cartea mea, unii dintre parfumieri“, își amintește Clara.

Atunci și-a dat seama că există o oportunitate de a deschide un business în domeniul care îi plăcuse dintotdeauna și de a face lucrurile altfel decât ceilalți. „Dintotdeauna, prietenele mele își cumpărau rochii și pantofi, iar eu îmi tot schimbam parfumurile“, rememorează Clara.Flacon-KEDU-BD

„Pentru mine parfumul însemna să fii femeie“. Această convingere datează de la vârsta de șase ani, când mama ei, care avea un parfum Fidji, de la Guy Laroche, a decis să i-l facă ei cadou. „Pe mine acel parfum mă ducea, la vârsta de șapte ani, cu gândul la faptul că voi fi femeie într-o zi“, zâmbește ea. „Simplul fapt că îl aveam mă făcea să mă simt altfel“.

Acesta este și sentimentul pe care și-ar dori să-l aibă fiecare persoană care cumpără o sticlă de Memo și își pulverizează câteva picături pe încheietura mâinii. „Știi, dacă ești timid și porți un parfum masculin sau care emană putere, asta îți schimbă puțin experiența“, crede Clara, care consideră pielea cel mai bun îndrumător în alegerea unui parfum.

Nu contează dacă e bărbătesc sau de damă, dacă e unisex sau dacă e ceva ce nu ai fi îndrăznit să porți niciodată. Dacă te face fericit să-l ai și să-l faci parte din tine, trebuie să ai curajul să nu-ți pese de nimic altceva. „Începe întotdeauna cu parfumul“, zâmbește Clara. „Restul o să vină de la sine“.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii