FacebookTwitterLinkedIn

MedLife, liderul pieței de servicii medicale private din România, după cifra de afaceri, și care s-a listat pe Bursa de Valori București, începând cu 21 decembrie 2016, a anunțat achiziționarea integrală a rețelei de clinici Anima Specialty Medical Services, care are 6 policlinici și un laborator, unde lucrează peste 200 de angajați, specialiști medicali și personal de suport.

Cei doi furnizori de servicii medicale nu au anunțat valoarea tranzacției pentru rețeaua care, anul trecut, a înregistrat o cifră de afaceri de 5,2 milioane de euro și care are 75.000 de abonați corporate, concentrați în special pe abonamente ce acoperă servicii de medicina muncii.

Prima zi de tranzacționare pe BVB: MedLife are doi noi acționari importanți

Anima este unul dintre cei mai mari furnizori privați de servicii medicale de ambulator în contract (pentru servicii decontate ) cu Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București (CASMB), fiind prima rețea de medicină privată cu rețea proprie de medicină de familie din România și acoperind peste 15 de specialități, printre care obstetrică–ginecologie, ORL, endocrinologie, oftalmologie, dermato – venerologie, cardiologie, psihiatrie, reumatologie și gastroenterologie.

Anima este un jucător important pe piața de servicii medicale din România, cu o rețea extinsă de medici de familie și medici specialiști aflați în contract cu CNAS, o companie solidă fnanciar și cu o bună calitate a actului medical. Prin această achiziție, MedLife își întărește poziția de lider, devenind singurul jucător din România cu două branduri stratificate, pe piata serviciilor de ambulator și cea a abonamentelor corporative și medicina muncii. Serviciile medicale oferite de Anima vin și în perfectă completare cu brandul Sfânta Maria lansat de MedLife pe servicii de laborator anul trecut și care se adresează aceluiași segment de populație.

Anima va rămâne o companie autonomă, cu un departament de vânzări care va funcționa diferit și independent de cel ce promovează brandul MedLife. Vom păstra managementul prezent în care avem mare încredere. Așa cum procedăm în cazul tuturor achizițiilor, după preluare vom identifica funcțiunile și activitățile pe care le putem eficientiza pentru a captura economia de scară”, a declarat Mihai Marcu, președinte și CEO-ul MedLife.

Mihai Marcu a menționat posibilitatea extinderii modelului de business al Anima la nivel național: „După finalizarea achiziției, condiționată de aprobarea Consiliului Concurenței, vom studia împreună oportunitatea replicării modelului de business al Anima la nivel național, concentrat pe segmentul de populație căreia i se adresează și în prezent. Serviciile Anima sunt simbiotice cu cele oferite sub brandul MedLife, de imagistică specializată, spitalicești și farma, pe care Anima nu le oferă în prezent.

Achiziționarea Anima reprezintă cea de-a 15-a achiziție derulată până acum de grupul MedLife, Almina Trading fiind precedenta anunțată, acum aproape trei săptămâni.

MedLife achiziționează 80% din Almina, care are 8 centre medicale în Ilfov și Dâmbovița

Prin acest parteneriat, clienții vor avea parte de valoare adăugată în ceea ce privește serviciile medicale private din România, MedLife diferențiindu-se de restul pieței. Ne-am alăturat unei companii cu care împărtășim aceleași valori și care s-a dezvoltat punând mereu nevoile pacienților în centrul activităților sale. Ne bucurăm să devenim parte a celui mai mare operator de pe piața serviciilor medicale private din România”, a declarat Cristian Sas, CEO Anima.

Consultanții vânzătorului au fost KPMG Deal Advisory și Sergiu Neguț, în timp ce consultanții MedLife au fost TaxHouse și Dima&Asociații.

MedLife intră pe BVB cu o capitalizare de 522 mil lei. A atras investiții de 230 mil lei într-o săptămână