Cautare




, Contributor

Managing Director, Starcom MediaVest Group

Opinii |
|

Media și „the new communication era”

Suntem aproape de finalul anului și putem trage câteva concluzii referitoare la evoluția pieței de media.
Alexandra Iavorschi_Starcom

Dincolo de bugete și forecast-uri, cred că ar trebui să ne oprim puțin asupra unui „nou model de media” ce se consolidează odată cu nevoile și cerințele unui consumator din ce în ce mai exigent.

„Experience-ul” este componenta sine qua non a fiecărui brief de media (și nu numai), iar tehnologia devine fie cel mai de preț aliat, fie cel mai de temut dușman (exp. Adblockerele).

În tot acest context, media trebuie să fie, deopotrivă, content creator și content enabler, iar componentele temporale, spațiale, contextuale trebuie să fie abil alese și să maximizeze conținutul.

Nu mai există o demarcație strictă între creație și media, nu mai vorbim despre agenții digital savvy sau agenții de conținut – digitalul ar trebui să fie omniprezent, la fel și social-ul.

Agențiile trebuie să răspundă acum provocării „digital, data & content”, iar evaluarea o face, în primul rând, consumatorul.

Media Landscape 2015

În ceea ce privește piața de media din România, s-a observat o creștere a investițiilor în televiziune cu 10% în H1 2015 vs H1 2014.

Pe de altă parte, întreaga piață se confruntă cu un paradox care a atins apogeul în ultimele două luni – deși vedem o piață extrem de aglomerată, dominată de „sold out”, consumul de TV scade.

Soluția în 2016 va consta în proiecte speciale, gândite integrat și folosindu-ne de zone cu afinități foarte mari, astfel încât să maximizăm relevanța din punct de vedere conținut.

În privința print-ului, vedem în continuare un declin. Însă, din punctul meu de vedere este un canal ce ar trebui încurajat și susținut. Dincolo de generozitatea lui în termeni de relevanță și receptivitate a consumatorului (care nu este expus întâmplător la un anumit format, ci plătește pentru respectivul conținut) este un canal extrem de potrivit pentru proiecte speciale.

Outdoor-ul este relativ stabil, cu o foarte ușoară scădere. Este în continuare un mediu extrem de eficient prin prisma proiectelor speciale și a campaniilor tactice.

Radio-ul este și el stabil, iar proiectele speciale dezvoltate în acest mediu s-au dovedit a fi extrem de bine primite de consumator.

Digitalul este, așa cum ne-am obișnuit, „starul”. Consumul este într-o continuă creștere, formatele devin din ce în ce mai generoase, iar posibilitățile de targetare/retargetare, extrem de variate și de sofisticate, sporesc relevanța și cresc eficiența campaniilor.

În contextul acestor observații, în 2016, vom încuraja diversificarea mixului de media, în strânsă legatură cu profilul brand-ului, oportunitățile acestuia și profilul consumatorului.

Campaniile strategice, cu un mesaj puternic, corect integrat și augmentat de media, vor fi cele „câștigătoare”.

Proiectele speciale sunt un „must” și vor fi cele care vor ajuta brand-urile atât din punct de vedere KPIs, cât și din punct de vedere indicatori de brand.

Piața de media în 2016 (investiție)

Suntem siguri că semnele pozitive se vor reflecta și în 2016, creșterea fiind susținută de online și TV.

The new era”

Această „new era” mă bucură foarte mult și este, în esență, o evoluție firească a lucrurilor.

Este un „punct culminant” în evoluția comunicării și a agențiilor. Acestea din urmă vor trebui să vină cu structuri adaptate pieței, cu oameni polivalenți și inovatori. Sunt puține agenții vizionare, care au observat această evoluție din timp și care au făcut eforturi pentru a se adapta și pentru a aduce într-adevăr plus valoare industriei.

Dar cheia întregului proces sunt oamenii. Și abilitatea de a-i valorifica oferindu-le „locul” în care să poată excela și care să le ofere premisele propice inovației.

Odată cu „the new era”, Media își dobândește oficial definiția reală. Nu mai vorbim despre canale de comunicare, de amplificare a mesajului. Nu mai vorbim despre planning classic, ci despre experience planning, despre planificare integrată, cross-channels și despre o raportare pe măsură.

Media are, astfel, rolul de a integra partea de creație și strategia de brand cu tehnologia.

În tot acest mix, cel mai important este consumatorul și înțelegerea acestuia.

Iar Consumer Report-ul pe care îl vom lansa la finalul acestei luni este o „antologie” cu informații despre consumator, insight-uri mapate pe diferite profile și sectoare de business.

În incheiere, aș spune că acest nou model de media răspunde realității și încurajează calitatea și relevanța – de la idei la modul în care sunt puse în practică și felul care ajung la consumator.

Alexandra Iavorschi, Managing Director la Starcom MediaVest Group

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii