Cautare




, Contributor

Media şi entertainment |
|

Media globală a vizionării TV a scăzut cu un minut în 2018

Timpul mediu de vizionare TV a fost de 2 ore și 55 de minute pe zi la nivel mondial, în 2018, cifra fiind cu un minut mai mică decât în 2017, potrivit unui raport Eurodata TV Worldwide realizat prin cercetarea a 94 de piețe (inclusiv România), publicat recent și preluat de presa internațională.
 aboneaza-te
televiziune

Stabilitatea generală a timpului de vizionare la TV ascunde însă diferențe între diferitele regiuni ale lumii: de exemplu, în America de Nord timpul de vizionare a scăzut semnificativ, cu -9 minute, în vreme ce în Europa și în America de Sud, două continente cu timpi de vizionare mai mari decât media globală, de 3 ore și 45 minute, și, respectiv, 3 ore și 40 de minute, scăderea a fost mai mică, iar în Asia timpul a crescut la 2 ore și 28 minute, cu +3 minute.

Frédéric Vaulpré, directorul Eurodata TV la nivel mondial, a explicat faptul că timpii de vizionare din întreaga lume s-au redus ușor, comparabil cu începutul anilor 2000, continentul american și Europa depășind media mondială încă de la începutul anilor 1990, iar în ultimii 25 de ani timpul zilnic de vizionare a fost stabil în America de Nord și a crescut în America de Sud și în Europa. “Audiența TV este într-o bună stare de sănătate și beneficiază, de asemenea, de noile practici ale consumatorilor legate de internet”.

În 2018, telespectatorii au urmărit în continuare emisiunile de televiziune pe ecranele de internet, serviciile de catch-up (în reluare) și uneori chiar înainte de difuzarea live, în direct. Aceste practici, care au apărut în anii 2000, continuă să crească pe măsură ce radiodifuzorii inovează și generațiile mai tinere continuă să le adopte.

PUBLICITATEA PE TELEVIZIUNILE PENTRU COPII ȘI TINERET – TRIMESTRUL I 2019

Catch-up a reprezentat, de exemplu, 8,3% din timpul global de vizionare TV, însă această proporție a fost mult mai mare în unele țări: 18% în Elveția și chiar 23% în rândul tinerilor adulți din Portugalia.

Ecranele conectate la internet permit televiziunilor să atragă spectatori suplimentari și oferă tot mai multe ocazii suplimentare de vizionare a conținutul TV.

Cea mai recentă invenție în domeniu, predifuzarea pe internet, a apărut recent în Marea Britanie și a reprezentat 21% din audiența totală pentru conținutul care oferă această opțiune de difuzare.

Dintre cele peste 10.000 de seriale noi lansate în 2018 în întreaga lume, 43% au fost documentare, 41% de ficțiune și 16% alte genuri de divertisment.

Serialele de ficțiune au dominat audiența anuală, premierele de acest gen, dintre care 80% fiind producții locale, clasându-se pe primele locuri în trei sferturi din țările studiate.

Avril Blondelot, șeful Content Insight la Eurodata TV, a remarcat faptul că în 2018 multe dintre cele mai reușite seriale au reflectat particularitățile locale în preferințele de vizionare.

De exemplu, în Europa de Est telespectatorii par să prefere seriile dramatice istorice, după cum reiese din succesul “Maria Tereza” în Cehia, „Godunov” în Rusia și “Korona Królów” în Polonia.

PUBLICITATEA TV CONSUMATĂ DE BĂNCILE COMERCIALE – TRIMESTRUL I 2019

O altă preferință locală se întrevede în Asia, unde patru serii având la bază relațiile de familie au fost în topurile naționale, cum este de exemplu cazul “Mampuku” în Japonia și “Nayagi” în India.

La capitolul entertainment, game-show-ul danez “All Against One” s-a remarcat în 2018, după lansarea din Danemarca în anul 2016 fiind acum în topul audiențelor din Norvegia. În general, formatele de divertisment care au performat în 2018 au fost binecunoscutele francize cum este „Big Brother”, care a revenit pe ecrane la televiziunea din Israel Reshet 13 și în Finlanda, în vreme ce în România a condus „Who Wants to Marry My Son” / “Mireasă pentru fiul meu” (Antena 1).

Potrivit Eurodata TV, în 2019 apare o tendință clară legată de prezentarea operațiilor medicale sau a intervențiilor legate de sănătate, bazate pe conceptul de provocare a unor emoții contradictorii în rândul spectatorilor – parțial admirație și parțial uimire.

Un astfel de spectacol este „113”, care a fost difuzat pe NK1 în Norvegia și care urmărește activitatea serviciilor de urgență. Primul episod a dus la creșterea audienței pentru slotul orar la care a fost difuzat cu 55%. “Operation Live” („Operație Live”), care așa cum sugerează și numele, îi invită pe telespectatori în sala de operații, a fost un hit pentru Canal 5 în Regatul Unit și, de asemenea, pentru televiziunea australiană Seven, aducând un câștig de 31% în audiența cu vârste între 18-34 ani pentru primele două episoade difuzate.

În cazul ficțiunii, serialele dramatice politice se află pe primul loc. În Statele Unite,”Project Blue Book” care dezvăluie istoria secretă a investigațiilor CIA privind fenomenul OZN din anii 1950 a triplat audiența „History Channel” pe slotul orar de difuzare a primelor patru episoade. Din aceeași categorie, „Years & Years” va fi difuzat de StudioCanal în curând în Marea Britanie. Această dramă pune telespectatorii în pielea unei familii prinse în politica dintr-un viitor apropiat, dominat de incertitudinea economică.

PUBLICITATEA PE TELEVIZIUNILE DE SPORT – TRIMESTRUL I 2019

Câteva producții locale sunt pe punctul de a se transformă în hit-uri internaționale, cum este de exemplu “The Masked Singer”, un spectacol de descoperire de talente muzicale sud-coreean adaptat cu succes în Statele Unite.

Nu în ultimul rând, coproducțiile vor marca conținutul TV și în 2019, generând întâlniri între țări foarte diferite, așa cum se vede din ultimele producții realizate prin colaborarea dintre țările nordice și țările vorbitoare de limbă spaniolă, cum este „Invisible Heroes”, o coproducție care va fi difuzată în curând pe YLE TV1 în Finlanda și Chilevision în Chile.

Ca o concluzie, în opinia lui Paul Youngbluth, directorul Tape Consultancy, audiențele sunt la fel de mult atrase de programe în mod instinctual, dar și ca urmare a interesului pentru subiectele aflate pe agenda publică, păstrând totodată curiozitatea și foamea de idei noi și de noi metode de a intra în spațiile deja cunoscute.

Mihai Pavelescu este editor Media Expres. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii