Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Media Fact Book estimează că, în 2015, televiziunea a deținut 64% din volumul net de publicitate investit în România

Criza refugiaților n-a afectat piețele de publicitate din țările Europei Centrale și de Est. Țările cu cele mai mari investiții în advertising, în 2015, au fost Polonia și Cehia.
publicitate

Ediția recentă a studiului Media Fact Book 2016, realizată de agenția Initiative, arată că Polonia este țara din Europa Centrală și de Est cu cel mai mare volum de publicitate în 2015: 1,78 miliarde de euro. Circa jumătate din acest buget a fost investit în publicitatea TV, și 25% în mediul digital. Printul deține 8% din bugetul total de publicitate din Polonia.

În piața de publicitate din Republica Cehia a fost investit, la nivelul anului 2015, un buget total de 1,52 miliarde de euro. Televiziunea deține 41% din totalul investițiilor, cea mai mică cifră procentuală dintre toate cele 13 țări din regiune. Publicitatea digitală a avut o pondere de 24%, în timp ce presa scrisă a deținut o cotă de 21%, cea mai ridicată dintre țările studiate.

În Ungaria, televiziunea a avut o cotă de piață de 45% din totalul volumul de publicitate investit în 2015. Este a doua cifră procentuală după Cehia. De asemenea, printul are o cotă de 28%, peste bugetul atras de digital – 11%. De altfel, cifra procentuală a printului din Ungaria este cea mai mare din țările incluse în studiu. Volumul total de publicitate investit în Ungaria, la nivelul anului 2015, a fost de 533 milioane de euro.

România a avut investiții estimate de Media Fact Book de 327 milioane euro. Din acest buget, televiziunea „și-a tăiat partea leului” de 64%. Este a treia cifră procentuală ca mărime după Albania (73%) și Bosnia Herțegovina (70%). Volumul net de publicitate TV a fost de 212 milioane de euro. Este pentru prima dată din 2012 când investițiile publicitare TV depășesc pragul de 200 de milioane de euro.

Publicitatea digitală a atras 57 milioane de euro, reprezentând 18% din totalul investițiilor în advertising. Printul deține o cotă de 5% (16 milioane de euro), în timp ce radiou a avut 6% (19 milioane de euro). Publicitatea exterioară (outdoor) a avut o cotă de 9%.

Ca mărime, cifra procentuală a printului din România este pe penultimul loc din regiune, înaintea Albaniei (4%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii