Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Media Expres a publicat Anuarul de Cablu 2014-2015

Piaţa de cablu a înregistrat o cifră de afaceri în creștere în anul 2013 față de anul precedent, deși numărul companiilor active s-a redus semnificativ, ca urmare a consolidării pieței, ajungând la 317 la sfârșitul acestui an față de 380 în 2013, potrivit concluziilor ce se desprind din Anuarul Media Expres pe 2014-2015.
cablu_tv.jpg

Anuarul realizat de Media Expres, revista lunară a industriei de cablu şi televiziune, se află la cea de-a XI-a ediţie în actualul format și listează un număr de 317 de companii de distribuție TV active pe piață, față de 382 în anul 2013. În 2008, anuarul înregistra 630 de companii de cablu.

Potrivit estimării Media Expres, în anul 2013 cifra de afaceri pe industria de distribuție TV a fost de 723,6 milioane de euro (la un curs mediu 4,41 lei/euro), în creștere față de 697,7 milioane de euro în 2012 și față de 672,7 milioane de euro în 2011. Cifra de afaceri pe industrie nu include cifra de afaceri a Telekom care derulează activitatea de distribuție prin cablu în principal prin SC NextGen Communications SRL și Orange România. De menționat este și faptul că o bună parte din venituri reprezintă venituri din telefonie și internet multe dintre companii oferind pachete integrate de servicii.

Bilanțul contului de profit pe total industrie a fost din nou negativ de – 65,6 milioane de euro, o situație mai proastă ca în anul 2012 când s-au înregistrat pierderi de 38,9 milioane de euro, dar mai bună decât în 2011 când pierderea se situa la 90 de milioane de euro.

Anuarul Media Expres prezintă organizarea piaţei de distribuție TV pe regiuni, urmează capitolele dedicate operatorilor de cablu (listați cu cifrele de afaceri și profitul sau pierderea), televiziunilor străine cu difuzare în România, licențele românești prin satelit, cablu și terestre (care vor înceta să emită în iulie 2015), platformele DTH și distribuitorilor de televiziune și video la cerere prin internet.

Lista de televiziuni prin satelit licențiate în România este actualizată în luna noiembrie 2014 și cuprinde un număr de 95 de televiziuni, față de 86 de televiziuni prin satelit cu licență în Romånia în 2013 și 111 existente la data publicării Anuarului Media Expres 2012.

Subcapitolul televiziuni prin cablu cu licență din România include 287 de televiziuni grupate în ordinea alfabetică a județelor și pe localități, față de 315 televiziuni în 2013 și 398 în Anuarul Media Expres 2012.

Subcapitolul televiziuni locale cu emisie terestră conține 190 de televiziuni față de 193 în anul 2013 și de 99 în Anuarul Media Expres 2012. Toate acestea vor înceta emisia în iulie 2015 pe actualele coordonate ca urmare a încetării emisiei analogice.

Pagina care coține „avizele de furnizare servicii media audiovizuale la cerere“ eliberate de CNA pînă în luna noiembrie 2014 include în plus față de lista din Anuarul 2013 avizele pentru UPC Pay-per-View și Digi Online.

Anuarul se încheie cu lista furnizorilor de echipamente și servicii pentru cablu și televiziune, lista organizațiilor profesionale (de unde lipsește pentru prima oară în istoria Anuarului organizația fanion a industriei – ACC – aflată practic în inactivitate deși nu a fost desființată juridic) și indexul companiilor incluse în anuar.

Revista Media Expres este independentă de grupurile de presă existente pe piaţa din România şi apare neîntrerupt din anul 2000.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii