Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Opinii |
|

McKinsey & Company: Leadership-ul, în timpul primului val al crizei generate de coronavirus

Material de opinie de McKinsey & Company România despre leadership, în timpul primului val al crizei generate de coronavirus.
coronavirus covid-19

„În ultimele luni, membrii echipei globale a McKinsey au vorbit cu peste 100 de CIO din diverse companii internaționale. În urma acestor interviuri am observat că această criză parcurge, în mare, trei etape și moduri de acțiune: Valul 1: asigură stabilitate și continuitate afacerilor; Valul 2: instituționalizează noi moduri de lucru și Valul 3: folosește cunoștințele acumulate pe durata crizei pentru a prioritiza transformarea tehnologiei și pentru a obține reziliență, menționează Alexandru Filip, Partener Coordonator al biroului McKinsey & Company România și Leader of McKinsey DnA (Digital and Advanced Analytics) Practice în Europa Centrală

Bazându-ne pe aceste conversații și pe experiența pe care o avem în gestionarea crizelor economice anterioare, încurajăm CIO să-și canalizeze atenția către următoarele 10 acțiuni:

  1. Aveți grijă de oamenii voștri. Prima regulă a unei afaceri este să asiguri sănătatea și siguranța angajaților. Acest aspect impune noi soluții precum: sprijin pentru a lucra de acasă, ture mai scurte și modele de asistență de back-up pentru angajații indispensabili. Luați în considerare asigurarea prezenței liderilor-cheie prin rotație, crearea de zone de lucru separate pentru a stopa orice focar de infecție. Nu în ultimul rând, reducerea numărului de angajați prezenți la birou la cei a căror activitate nu se poate desfășura de la distanță.

 

  1. Comunicați cu încredere, constant și oferiți informații pe care ceilalți se pot baza. CIO, ca orice lider de business, trebuie să fie transparenți în legătură cu toți pașii care trebuie parcurși. Comunicarea periodică poate ajuta la construirea încrederii. Un sondaj efectuat în rândul celor care lucrează de acasă poate scoate la iveală diverse nevoi pe care aceștia le au în privința suportului din partea companiei. Pentru a face față crizei, liderii trebuie să fie primii care învață din tot ceea ce se întâmplă, îndreptându-se către toate părțile implicate pentru a le înțelege nevoile și a veni cu soluții în concordanță cu acestea.

 

  1. Nu vă limitați la tehnologie pentru a face munca de acasă posibilă. Trecerea bruscă către lucrul de acasă pentru o parte masivă a personalului poate scoate la iveală o serie de probleme, de la conferințe video necorespunzătoare, la o conexiune slabă la internet din casele angajaților. De asemenea, CIO trebuie să se miște rapid înainte ca fiecare departament să-și aleagă propriile instrumente de colaborare, unele poate neadecvate din punctul de vedere al securității (vezi punctul 6 mai jos).

 

  1. Încurajați adopția unor noi modalități de lucru. Angajații care iși desfășoară activitatea remote s-ar putea confrunta cu atât de multe instrumente noi de lucru care să le dea bătăi de cap. Durează, în medie, aproximativ 30 de zile pentru ca un nou comportament să producă efecte. CIO trebuie să promoveze aceste instrumente în mod asertiv, timp de o lună, din momentul în care sunt adoptate. De regulă, adoptarea utilizării unui nou instrument presupune o investiție dublă față de cea facută în dezvoltarea acestuia.

 

  1. Fiți proactivi în ceea ce privește securitatea. Infractorii cibernetici vor căuta să exploateze criza, de exemplu prin campanii de phishing sub forma unor mesaje care par venite de la help desk-urile corporațiilor. În plus, angajații pot încerca să evite controalele de securitate pentru a-și finaliza munca. Utilizarea într-o proporție mai mare a VPN-urilor poate complica și mai tare monitorizarea securității; iar activitatea remote poate reduce limitările împotriva amenințărilor interne. CIO trebuie să transfere intr-o zonă sigură accesarea remote a datelor sensibile și să facă traininguri cu angajații privind protocoalele de siguranță.

 

  1. Stabilizați infrastructura critică. Schimbările în ceea ce privește forța de muncă pun presiuni fără precedent asupra infrastructurii. CIO ar trebui să aibă o perspectivă clară asupra sistemelor și aplicațiilor care sunt cel mai dificil de stabilizat. Strategia include planificarea scenariului, crearea unei surse de rezervă pentru hardware-ul critic și o perspectivă asupra efectelor secundare și terțiare.

 

  1. Facilitați schimbarea proceselor de business. Stresul suplimentar pe care-l întâmpină diferitele sisteme IT poate proveni de la vârfurile de trafic ale unor canale precum: call centere, help desk, website-uri și aplicații pentru consumatori. CIO trebuie să îmbunătățească capacitatea rețelelor pentru a face față traficului crescut și să pună în funcțiune instrumente de self support pentru clienți. De asemenea, pot extinde anumite sisteme pentru a le permite angajaților din zona de customer service să lucreze remote și să grupeze cererile clienților pentru a identifica și rezolva problemele acestora din timp.

 

  1. Rămâneți concentrați asupra priorităților-cheie. În această situație deosebit de stresantă, instinctual ar fi să elimini anumite programe de transformare și dezvoltare și să te concentrezi doar pe elementele de bază. Este însă important să vedem această criză actuală ca pe un moment de răscruce în acest ecosistem competitiv. Știm din crizele anterioare că acele companii care s-au concentrat doar pe reduceri de costuri s-au situat într-o poziție dezavantajată față de cele care au redus judicios, dar au și investit în același timp. CIO și echipele de digitalizare ar trebui să rămână fideli obiectivelor de transformare mai amplă pe care le desfășoară cu ajutorul datelor, cloud-ului și a unei abordări agile.

 

  1. Rămâneți concentrați asupra clienților. Comportamentul clienților se schimbă radical. Cel puțin câteva dintre aceste schimbări vor fi permanente. În plus, este probabil să întâmpinați o cerere neașteptat de mare după ce a trecut cea mai dificilă parte din criză. Un studiu McKinsey despre consumatorii chinezi arată că mai mult de 80% dintre ei se așteaptă să revină la nivelurile de cumpărare de dinaintea crizei și probabil aceștia vor continua să cumpere online. Liderii ar trebui să accelereze investițiile care să genereze o distanțare competitivă pentru companiile lor.

 

  1. Înțelegeți “noua normalitate”. Considerăm că sfârșitul crizei nu va însemna întoarcerea la business as usual. Date fiind caracteristicele acesteia, criza curentă demonstrează, fără o urmă de îndoială, importanța crucială a tehnologiei și a canalelor digitale pentru aproape orice organizației sau companie. CIO trebuie să înțeleagă ce înseamnă această schimbare și cum poate arăta noul model de operare bazat pe tehnologie. Aceștia vor trebui să își îmbunătățească activitățile de zi cu zi, astfel încât organizația să se poată orienta către sarcinile esențiale într-un moment de criză.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii