Cautare




, Contributor

Forbes.com

Media şi entertainment |
|

Maybach-ul domnului Gigi Becali și Teoria Planului Înclinat

Lorand_Balint.JPG
Încă din primele ore ale cursurilor de marketing pe care le-am ținut cu profesori de școală generală și liceu mi-am dat seama că una dintre cele mai mari provocări va fi să-i fac să nu le mai fie rușine cu publicul lor.

Păi, îi înțelegem pe copii și încă prea bine! Dar nu ne ajută la nimic. Știm că sunt interesați de Gigi Becali, de vedete și de averi mari. Degeaba le vorbim noi despre fizică, istorie, geografie sau altele de genul acesta că nu-i interesează.”

Adică exact ceea ce ziceam: elevilor le pasă de Gigi Becali și aproape deloc de fizică! Oribil. Sunt o generație pierdută. Sau nu.

Dacă te uiți din perspectiva unei filosofii de marketing îți dai seama că ai pe ce să construiești și că poți să te folosești de ceea ce-i interesează pentru a-ți transmite mesajul educațional, pentru a-i face să asimileze cunoștințele de care vor avea nevoie mai departe.

Dacă la fizică vrei să le predai Teoria Planului Înclinat (un subiect nu foarte apetisant pentru elevi) poate că nu este o idee rea să te folosești de Gigi Becali și de interesul pe care îl manifestă elevii față de el pentru a face lecția mai relevantă.

Îți place sau nu-ți place, este momentul să te documentezi cât mai temeinic pe subiectul Gigi Becali. Ce vei descoperi? Printre altele că pare a fi foarte bogat, că are un palat în București, o mega vilă în Pipera, o super mașină Maybach, este europarlamentar, e la închisoare de ceva vreme, e patronul FC Steaua, cioban la origine, și se mândrește cu asta, are verișori înfipți în impresariatul de fotbal și că Gică Hagi îi este naș.

Mai departe trebuie doar să legi Teoria Planului Înclinat cu una dintre informațiile descoperite și vei trezi interesul elevilor pentru subiect.

De exemplu, ai putea să construiești pe super mașina pe care o are în proprietate și să deschizi discuția în clasă cu o întrebare de genul: „Ce credeți, poate Maybach-ul domnului Gigi Becali să urce o trambulină pentru săriturile cu schiurile ținând cont că are tracțiune față și că trambulina are o lungime de 90 de metri, o înclinație maximă de 80 grade și că este acoperită cu zăpadă? Dacă da, de ce? Dacă nu, de ce?”

Și sunt convins că s-ar genera discuții aprinse între elevi (mai ales între băieți), discuții în timpul cărora ar putea fi introduse natural informații de genul forța de frecare, normala perpendiculară pe plan – totul pentru a explica diferitele teorii pe care le vor exprima elevii.

Iar la sfârșit concluzia ar putea fi că un Maybach nu poate urca o astfel de pistă și că, de fapt, având tracțiune față, nu ar putea urca nici o pantă puțin mai abruptă de munte. Și copiii ar putea trage concluzia că o mașină de 10-15 ori mai ieftină decât Maybach-ul domnului Becali este de fapt mult, mult mai bună în viața reală.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii