Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Matthew Stillman, fondatorul Stillking: „Fără nicio falsă modestie, această pandemie ne-a pus în situații noi, dar soluțiile la care a trebui să apelăm nu au fost neapărat noi, nemaiîntâlnite”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021
S43_01_titulka StillmanA

Evoluția companiei într-un cuvânt

Zig zag. Puține lucruri au fost liniare sau consecvente în 2020, dar există și o parte plină a paharului, în sensul provocărilor continue. Grupul nostru realizează conținut (filme și publicitate) și are birouri în 18 țări din lume, România având un rol extrem de important în ecosistemul nostru. În anii trecuți producem 8-12 filme sau serial de studio pe an și aproximativ 100 de proiecte publicitare. O mare parte din ceea ce facem depinde de călătoriile fără restricții peste granițe, întrucât, în mod normal, avem multe naționalități diferite în distribuție și echipa tehnică. Așadar, obiectivele anului au început ca „ambițioase”. Avem aproximativ 500 de angajați cu normă întreagă și o cheltuială semnificativă în momentul oricărui proiect nou. Pandemia numită Covid-19 a făcut ca toate producțiile să fie întrerupte, iar veniturile să devină zero. Deci ce părea să fie „ambițios” în ianuarie a devenit „o luptă supraviețuire”. Din fericire, lucrurile au evoluat în bine, iar cele mai negre temeri nu s-au adeverit.

 

Cele mai importante lecții

Fără nicio falsă modestie, această pandemie ne-a pus în situații noi, dar soluțiile la care a trebui să apelăm nu au fost neapărat noi, nemaiîntâlnite. Filozofic vorbind, adevărul a fost că lucrurile sunt rareori atât de rele pe cât par sau la fel de bune pe cât par. Iar adevărul cel mai pur este că în haos există numeroase oportunități. Pentru că oamenii sunt mai inventivi decât ne dăm seama deseori și la fel ca și apa, vor găsi crăpături, fisuri, pentru a continua să se miște. Pe plan personal, mi-am dat seama că este mai important ca oricând să mă asigur că pot să îi ajut pe cei din jurul meu, ca lumea lor să fie mai bună. Pentru că e metoda cea mai bună să ne asigurăm că lumea în care trăim devine mai bună

 

Prestația autorităților

Diferența dintre autorități nu este chiar atât de mare, indiferent că vorbim de România sau de vreun stat din vestul Europei. Autoritățile de pretutindeni merg pe un echilibru dificil între sănătate și economie și gestionează productivitatea națională, adică datoria și creșterea. Cred că încă este mult prea devreme să spunem dacă răspunsul autorităților a fost efficient, pragmatic sau dacă inclusive ei s-au lăsat duși de val.

 

Strategia de business pentru 2021

Grow, grow, grow. Creștem. Devenim mai puternici. Continuăm expansiunea

 

Provocări în 2021

Sunt mai puțin îngrijorat de macroeconomie, deoarece economiile sunt obișnuite cu ciclurile, iar eroziunea de capital a unei companii va fi o altă oportunitate de a face un lucru similar mai bine. Capitalul se va înlocui singur.

Chiar dacă a devenit un clișeu, centralitatea tehnologiei digitale în fiecare sector a fost demonstrată și accelerată de Covid. Dar în măsura în care orice companie care nu are transformare digitală în centrul strategiilor sale de dezvoltare va pierde în fața concurenților care o fac.

Dar cea mai mare sau cea mai semnificativă provocare pe care o prevăd este una socio-politică. Într-un an de șomaj în masă, stratificare sporită a bogăției, educație intreruptă, Trump, Black Lives Matter și naționalism, cea mai mare provocare va fi integrarea nevoilor comunităților, apariția unor oportunități sănătoase care să ofere speranță și să implice cât mai multe comunități închegate. Oamenii fac diferența.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii