Declarația a fost făcută pe 16 noiembrie a.c. cu prilejul prezentării publice a raportului anual de audit al serviciului de măsurarea audiențelor din România, realizat de către Ernst & Young Tampa, SUA.
„Vom păstra un dialog deschis cu ARMA și membrii săi, tocmai de aceea recomandările sugerate de către auditori vor fi analizate împreuna cu Comitetul Tehnic al ARMA, urmând ca un calendar de implementare să fie agreat“, a mai spus Liliana Mihăilescu.
Potrivit ARMA, recomandările făcute de auditor se referă la cercetarea de calibrare – introducerea de măsuri suplimentare cu ajutorul cărora să se poată evalua calitatea datelor culese de către operatorii de teren nou angajați, implementarea unui plan pentru stabilizarea variabilei socio-demografice grad ESOMAR (care identifică tipul audienței din perspectiva veniturilor, studiilor etc.), deoarece este o variabilă foarte dinamică și monitorizarea permanentă a ratelor de răspuns în cadrul panelului.
Auditarea serviciului de măsurare a audiențelor furnizat de către Kantar Media de la 1 ianuarie 2016 a prilejuit auditorilor următoarele observații:
– Metodele de eșantionare sînt în conformitate cu contractul;
– Panelul este distribuit conform cu cercetarea de calibrare;
– Rapoartele cu privire la calitatea serviciului sînt livrate conform specificațiilor date de Asociație;
– Nu există în panel case recrutate din afara bazei obținute prin cercetarea de calibrare;
– Vizitele efectuate în gospodăriile din panel arată faptul că toate televizoarele din panel sînt conectate la peoplemetere;
– Vizitele au arătat faptul că membrii panelului cunosc regulile cu privire la apăsarea butoanelor de pe telecomandă și le respectă;
– Vizitele în gospodării au demonstrat faptul că variabilele demografice (vîrstă, sex, educație etc.) raportate pentru membrii panelului sînt corecte.
ARMA este o organizație a industriei de media și publicitate care numără peste 90 de membri, stații TV, agenții de media și publicitate și clienți de publicitate. Asociația are drept arie de activitate cercetarea audiențelor mediilor de comunicare video și operează sistemul de măsurare a audiențelor TV din România.
Kantar Media este o companie de cercetare de piață lider la nivel mondial specializată pe media.