
„Având în vedere că încrederea și securitatea datelor sunt pilonii principali ai ecosistemului de open banking, noile servicii Mastercard vor facilita colaborarea dintre bănci și alte companii, astfel încât să-i permită open bankingului să performeze. Prin permiterea accesului la date financiare, terțe părți, validate ca fiind de încredere, vor avea acces la informațiile deținute de bănci. Acest lucru le va oferi companiilor și băncilor posibilitatea atât să ofere produse și servicii personalizate și îmbunătățite, cât și să inițieze plăți din partea businessurilor sau consumatorilor, în anumite cazuri”, au subliniat reprezentanții Mastercard.
Soluțiile Mastercard vor cuprinde un registru paneuropean al noilor furnizori de servicii de plată, prin care băncile pot să valide părțile care cer acces la contul unui client. Ele vor include și un serviciu de monitorizare a fraudei (bazat pe soluțiile ample de siguranță și securitate ale Mastercard), prin care băncile vor putea evalua riscul asociat cu o terță parte.
Acestea vor oferi și un mecanism dedicat de mediere a disputelor, cuprinzând atât un set de reguli clare, cât și o platformă de comunicare. Ele vor mai include un hub de conectivitate, prin care terțele părți vor putea să intre în contact și să mențină comunicarea cu băncile.
Noile servicii ale Mastercard vor fi lansate într-o fază-pilot la începutul lui 2019, Marea Britanie și Polonia fiind prioritare, urmând ca mai târziu să fie extinse în toată Europa.
„Credem că aceste servicii adresează obstacole semnificative în calea creării unui ecosistem de open banking pregătit pentru nevoile consumatorilor de astăzi. Recunoaștem faptul că există provocări de ambele părți în ceea ce privește încrederea – terțele părți trebuie să poată accesa informațiile și infrastructura controlate de bănci, în timp ce băncile trebuie să poate avea încredere în legitimitatea terțelor părți care cer accesul la informații. (…) Crearea unui climat de încredere nu este singura provocare – deja lucrăm la îmbunătățirea acestei experiențe în mediul de open banking, atât în ceea ce privește plățile, cât și legat de accesul la informații, și așteptăm să punem la dispoziție aceste inovații pe măsură ce serviciile și ecosistemul se dezvoltă”, a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager al Mastercard România.