Cautare




, Contributor

Internet |
|

Masa inteligentă

wable.jpg
Doi studenți români vor să revoluționeze modalitățile de rezervare a unei mese la restaurant. Au investit în proiectul lor circa 1.500 de euro, dar văd acest star-up ca pe o afacere cu un potențial uriaș care ar putea face vânzări de câteva milioane de euro pe an.

Paul Solea și Cătălin Ciobanu, amândoi studenți  la Facultatea de Matematică și Informatică, Universitatea din București, au lansat recent un sistem format dintr-o masă inteligentă conectată la o aplicație mobilă socială. Cu ajutor aplicației utilzatorii își pot face rezervări pentru restaurante sau alte locații și pot chiar să își aleagă masa la care vor să stea.

,,Masa inteligentă”  sau Wable, după cum au numit-o cei doi, funcționează prin încărcare prin inducție (wireless charging), are un touchscreen integrat, iar în partea centrală masa are o serie de senzori prin care îți indică locul farfuriei și al tacâmurilor, potrivit descrierii celor doi inventatori.

,,Acest sistem se caracterizează printr-o parte hardware constituită de masa inteligentă propriu-zisă și modulul de rezervări, o parte software constituită de aplicația mobilă și ansamblul de comunicare cu masa care cuprinde o unitatea de procesare – serverul și canalele de transmisie a datelor care fac posibilă legatura, în timp real, dintre masă sau modulul de rezervări și aplicația mobilă”, arată Cătălin Ciobanu.

Cum a apărut ideea?

Cei doi recunosc că ideea lor a pornit de la alte aplicații de acest gen, precum Opentable, care a obținut recent un contract cu Facebook, dar ei au încercat să vină cu unele plusuri cum ar fi posibilitatea de a-ți alege masa la care vrei să stai și ,,acea parte de social”.

,,Cel mai important aspect de care am ținut cont atunci când am creat Wable a fost interfața cu utilizatorul, având în minte conceptul de user-friendly”, mai spune Cătălin.

Punerea pe picioare a acestui proiect a necesitat o investiție de circa 1.500 de euro și mai puțin de două luni, dar cei doi sunt optimiști și speră că odată intrați pe piață să înregistreze vânzări de câteva milioane de euro pe an.

,,Costul de producție al unei mese va fi situat undeva sub 450 dolari. Nu vom vinde mesele la bucată. Localurile vor putea comanda pachete care să cuprindă un anumit număr de produse. Sistemul va avea preturi diferite. Pentru restaurante, cafenele, terase, masa se va vinde la 1.499 dolari, iar sistemul în funcție de câte mese vor fi comandate, pentru hoteluri masa se va vinde la 1.899 dolari”, cam așa descrie, în linii mari, Paul Solea planul lor de business.

Ținta:Silicon Valley

Paul și Cătălin reconosc  că proiectul lor este destul de greu de implementat pe piața din România, tocmai de aceea speră să dea lovitura pe piața din Statele Unite.

,,Principalul obiectiv este să ne mutăm în Silicon Valley și să dezvoltăm mai departe companie. Din păcate în România nu se investește mai deloc în IT. De aceea toți cei care provin din acest domeniu și vor să facă performanță pleacă în afară. Însă cred cu tărie că dacă ar exista suficientă voință și s-ar investi mai mulți bani, Bucureștiul ar putea deveni un Silicon Valley al estului Europei”, spune Cătălin.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii