Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Martie a adus scăderi de audiență pe nișa televiziunilor de știri

În martie, audințele televiziunilor de știri au scăzut față de luna precedentă. „Dosarele Elenei Udrea”, dezbătute cu febrilitate de știriști în februarie, au intrat la „răcoare” în martie. Digi 24 a depășit audiența Realitatea TV la nivel urban.
televiziuni de stiri

După creșterile spectaculoase de rating din februarie (mai cu seamă la Antena 3 și România TV), generate de problemele Elenei Udrea cu Justiția, luna martie a adus audiențe în limite normale pentru televiziunile de știri. Toate canalele au suferit pierderi de audiență în prima lună a primăverii, consumul TV înscriindu-se în curba descrescătoare a sezonalității. (Audiențele TV încep să scadă când vremea se încălzește.)

Activitatea Direcției Naționale Anticorupție (DNA) n-a ținut cont de vreme și procurorii au furnizat destulă „pâine albă” pentru știriști. Dar publicul n-a mai fost atât de interesat ca în cazul Elenei Udrea.

Scăderile de rating sunt mari în cazul Antenei 3, dar liderul nișei de știri are de unde să piardă, fără să se clatine. Astfel, la nivel național, Antena 3 a avut o medie de 335.000 de telespectatori/minut (toată ziuă) la nivel național, în scădere cu 68.000 față de februarie, potrivit măsurătorilor Kantar Media. În urban, pierderile au fost de 34.000 de telespectatori.

România TV a suferit o scădere a audienței naționale de 37.000 de persoane, iar în urban a pierdut 14.000 de orășeni. Televiziunea lui Sebastian Ghiță rămâne a doua televiziune de știri, dar potențialul de creștere în următoarele luni este foarte redus.

Audiența televiziunii Realitatea TV s-a erodat sever, mai cu seamă că era prinsă în competiție cu B1 TV și Digi TV. În martie, Realitatea TV a pierdut 29.000 de telespectatori la nivel național, ajungând la o medie de 77.000. În urban, ceea ce era de așteptat de câteva luni, s-a întâmplat: audiența sa a căzut sub cea a canalului Digi 24. Realitatea a avut o medie de 43.000 de telespectatori pe minut, în timp ce Digi 24, o medie de 45.000. Ambele televiziuni au suferit pierderi de audiență, dar la Digi căderea a fost mult mai mică (5.000) față de Realitatea (10.000).

B1 TV a avut o medie de 96.000 de telespectatori pe minut (național) și de 57.000 (urban), conform măsurătorilor Kantar Media. Scăderile acestei televiziuni au fost de 20.000 (național), respectiv de 8.000 de telespectatori (urban).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii