Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Martie a fost cea mai bogată lună în publicitate pentru marile televiziuni

martie.jpg
Consumul de publicitate TV pe parcursul unui an calendaristic urmează două „cocoașe” ce țin de sezonalitate. Prima „cocoșă” se înregistrează în primăvară, iar cel de-al doilea vârf în noiembrie-decembrie. „Forbes România” a ales nouă televiziuni cărora le-a urmărit bugetele de publicitate „pas cu pas”.

Cele nouă televiziuni pe care le-a ales „Forbes România” sunt: Pro TV, Antena 1, Kanal D, Antena 3, Prima TV, Realitatea TV, România TV, B1 TV și TVR 1. Aceste stații au livrat clienților publicitari un volum total de 729.558 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în primele șapte luni ale acestui an. Pe baza punctelor de audiență (GRP’30), clienții publicitari cumpără spații de publicitate la televiziuni.

Bugetul total livrat de cele nouă televiziuni este cu 6,4% mai mare decât cel din primele șapte luni ale anului 2012. (Au fost eliminate barterele de la Antena 1 și Antena 3.)

În ianuarie acest an, bugetul de audiență furnizat de aceste televiziuni a fost la același nivel cu cel de anul trecut (o creștere ușoară de 2,8%). Pro TV și Antena 1 au livrat clienților cele mai mare audiențe: 23.134 GRP’30pe targetul comercial, respectiv 19.604. Dar volumul furnizat de Pro TV a fost mai mic cu 11,3% față de ianuarie 2012, în timp ce Antena 1 a livrat audiență mai mare cu 20,2%. Kanal D a livrat cu 31,6% mai multă audiență față de ianuarie 2012, datorită serialului „Suleyman Magnificul”.

În februarie 2012, audiența celor 9 televiziuni a fost de 106.156 GRP’30pe targetul comercial, cu 4,2% mai mare decât în luna corespunzătoare a anului precedent. Audiența Pro TV a fost mai redusă cu 10,5% față de februarie 2012, iar cea de la Antena 1 s-a menține la același nivel (creștere de 1,7%).

În martie s-a înregistrat cel mai mare buget de audiență pentru cele nouă televiziuni: 115.502 GRP’30pe targetul comercial, cu 13,7% mai mare decât în martie 2012.

În aprilie, însă, consumul de publicitate TV a revenit sub nivelul lunii februarie a.c., dar a fost cu 0,8% mai mare decât în aprilie 2012.

În luna mai s-a înregistrat un dezgheț, dar bugetul nu l-a depășit pe cel din martie: 111.060 GRP’30target comercial. Față de mai 2012, bugetul a fost cu 15,7% mai mare, este o consolare!

În prima lună de vară, consumul de publicitate TV a fost sub cel din februarie, dar cu 5,6% mai mare decât cel din luna corespunzătoare anului 2012.

În iulie, bugetul total a fost de 93.577 GRP’30target comercial, cel mai mic după ianuarie, dar la nivelul celui din iulie 2012 (creștere de 1,1%).

Câteva concluzii! Consumul în fiecare lună s-a situat la nivelul lunii corespunzătoare de anul trecut. În nicio lună din acest an publicitatea n-a fost inferioară celei din 2012. Dar creșterile au fost foarte mici. Pro TV a pierdut teren în primele două luni, apoi și-a revenit. Televiziunile de știri România TV și B1 TV au înregistrat lună de lună cele mai mari creșteri procentuale față de anul 2012.

Mai multe amănunte în viitorul serial „Sezonalitatea publicității la televiziuni”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii