Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Marriott cumpără Starwood, care deține brandul Sheraton, într-o tranzacție de 12 mld. dolari

Marriott a anunțat că va cumpăra lanțul hotelier Starwood, unul dintre competitorii săi, anunță Forbes. În urma tranzacției va fi dezvoltat cel mai mare lanț hotelier.
71. Marriott

Tranzacția este estimată la 12 miliarde de dolari, iar noul lanț hotelier va cuprinde peste 5.500 de hoteluri și 1,1 milioane de camere în întreaga lume. Marriott va avea o prezență mai mare pe piețele din Europa, America Latină și Asia, și va deveni competitor al startup-urilor care se ocupă cu închirierea unui apartament, cum este Airbnb, dar și cel mai mare lanț hotelier din lume.

Reprezentații Marriott plănuiesc să achiziționeze Starwood (care controlează brandurile Sheraton, Westin, Le Méridien, W Hotels sau Four Points by Sheraton), prin acțiuni în valoare de 11,9 miliarde de dolari, și prin 340 de milioane de dolari, bani lichizi. Starwood plănuia să încheie o asemenea tranzacție încă din luna aprilie a acestui an, pe fondul creșterii lente, comparativ cu alți competitori precum Marriott. Din același motiv, directorul general al grupului și-a prezentat demisia în luna februarie.

BUCUREȘTIUL A AJUNS PE HARTA SHERATON

Arne Sorenson, președinte și CEO al Marriott, a declarat că „motivul din spatele acestei tranzacții e creșterea. În urma tranzacției, vor exista mai multe branduri, proprietarii și francizații vor vedea o creștere vizibilă a afacerii, iar acționarii vor beneficia de o valoare pe termen lung”.

Tranzacția este una dintre cele mai mari din industria hotelieră, din 2007 și până în prezent, când Blackstone Group LP a preluat Hilton Worldwuide Holdings Inc. pentru 26 de miliarde de dolari.

POTENȚIAL DE CINCI STELE

Lanțul hotelier Starwood este prezent în România din luna august a acestui an, după ce și-a extins activitatea prin inaugurarea hotelului Sheraton, clasificat la 5 stele, în locul vechiului Howard Johnson, situat în zona Dorobanți din Capitală.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii