„Legea prevede ca la 1 noiembrie 2018 preşedintele ANAF trebuie să emită un ordin care să precizeze data la care casele de marcat trebuie să transmită datele către serverul ANAF. Noi ne-am dori ca transmisia de date să înceapă la jumătatea anului 2019. Acesta ar fi termenul realist deoarece procesul în sine de a comunica fiecărei case de marcat că de la data respectivă trebuie furnizate informaţiile către ANAF presupune intervenţie umană. Un servisant de case de marcat trebuie să ajungă la fiecare casă de marcat din România şi să-I programeze data respectivă. Vorbim despre un milion de case de marcat. Patronatul servisanţilor ne-a asigurat că acest lucru se poate întâmpla în şase luni. Astfel, estimarea ar fi 1 iulie 2019 când sistemul ar putea deveni funcţional”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Marius Daniel Peştină, prezent la conferinţa „Revoluţia aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic în comerţul din România”, organizată de Legal Magazin.
Acesta a precizat că informaţiile transmise către ANAF vor conţine toate datele de pe bonurile fiscale, inclusiv identitatea comerciantului, mai puţin informaţiile despre cumpărător.
Prin introducerea caselor de marcat fiscale se doreşte combaterea evaziunii fiscale şi creşterea încasărilor la buget. Astfel, toţi comercianţii vor fi obligaţi să se doteze cu case de marcat fiscale.
Creşte numărul vânzătorilor şi servisanţilor de case de marcat
Vânzător şi servisant de case de marcat fiscale a devenit, în ultima vreme, o meserie la fel de căutată ca cea de consultant fiscal. Motivul, comercianţii vor trebui în curând să se doteze cu case de marcat fiscale, conectate la serverul ANAF, piaţa atingând 20 de milioane de euro.
„În ultima perioadă de timp a crescut simţitor numărul firmelor care au ca obiect de activitate vânzarea şi servisarea caselor de marcat. Ne aşteptam la acest lucru odată cu introducerea caselor de marcat fiscale. Sunt firme mici, înfiinţate de foşti angajaţi ai unor companii mai mari, care pornesc astfel pe cont propriu, furând clienţii firmelor unde au fost angajaţi”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Andrei Bondor, director executiv al SC Sintezis România, furnizor de soluţii informatice complexe dedicate industriei de retail, soluţii bazate pe utilizarea tehnologiei barcode, respectiv pe utilizarea facilităţilor sistemelor moderne de vânzare prin dispozitive dedicate, precum casele de marcat P.O.S. şi alte echipamente specifice.
Acesta spune că, din experienţa altor ţări din vecinătate, care au introdus acest sistem, preţul unei case de marcat fiscale va fi de circa 300 de euro.
Pe de altă parte, Marius Daniel Peştină, director general, Direcţia Generală de Tehnologie a Informaţiei din cadrul ANAF a precizat, pentru MEDIAFAX, că numărul caselor de marcat fiscale care urmează să fie introduse în comerţ este de aproximativ un milion.
„Piaţa caselor de marcat fiscale se ridică undeva la circa 20 de milioane de euro”, a arărat, pentru MEDIAFAX, consultantul fiscal, Adrian Benţa.
Reamintim faptul că, după anunţul introducerii impozitului pe gospodărie şi a arondării fiecărui contribuabil la un consultant fiscal, reprezentanţii Camerei Consultanţilor Fiscali au declarat că a crescut mult cererea pentru intrarea în această branşă.