FacebookTwitterLinkedIn

Vacanță pentru business

Pentru NEPI Rockcastle, vara nu a reprezentat niciodată o perioadă de vacanță. Sectorul de retail este unul care operează în permanență și este la dispoziția consumatorilor indiferent de sezon.  Într-adevăr, vara anului 2020 a fost o adevarată provocare pentru centrele comerciale doarece a fost nevoie să readaptăm toate evenimentele și campaniile comerciale pe care un mall le desfășoară vara, atât pe terase, cât și în incinta galeriei comerciale, având în vedere că era perioada imediat următoare lockdown-ului. A urmat apoi un val de relaxare a măsurilor la jumătatea lunii iunie, însă chiar și în acest context, nu putem vorbi de o vacanță în adevăratul sens al cuvântului pentru segmentul retail.

Anul trecut, am dezvoltat o serie de acțiuni menite să le ofere clienților noștri o experiență sigură, dar și să îi ajute pe chiriași să își maximizeze vânzările. Elementul care fundamentează această strategie este siguranța și pentru asta am dezvoltat o serie de măsuri cu rol de protecție și de a asigura dezinfectarea spațiilor, astfel încât mall-ul să rămână un loc sigur. Astfel, pentru a stimula vânzările, am înlocuit evenimentele și acțiunile care favorizau aglomerațiile cu mai multe campanii de reduceri, alături de chiriașii noștri, dar și campanii de recompensare a clienților care ating un anumit prag al achizițiilor. Pe lângă acțiunile de susținere a activității comerciale, ne-am asumat un rol activ și am acordat o atenție deosebită comunităților în care ne desfășurăm activitatea, prin sprijinirea inițiativelor sociale.

Reamintim faptul că anul trecut, în iulie, într-o perioadă dificilă, marcată de efectele pandemiei, NEPI Rockcastle anunța primul mall deschis în 2020 – Shopping City Târgu Mureș, rezultat al unei investiții de 70 milioane de euro.

Centrele comerciale reprezintă un loc de relaxare pentru consumatori, un spațiu în care se pot bucura de timpul lor liber, alături de prieteni și familie, pe tot parcursul anului. Acum că a venit vara,  anul acesta, ne pregătim să oferim experiențe complete vizitatorilor noștri care aleg să își petreacă timpul liber în cadrul mall-urilor din București și din țară. Mai mult, acum că sălile de cinema primesc din nou vizitatori, restaurantele sunt deschise atât la interior, cât și la exterior, conform reglementărilor autorităților, avem o serie de opțiuni de divertisment pentru toate categoriile de public.

De exemplu, în perioada iunie-iulie, în Promenada Mall București, avem o serie de workshop-uri tematice cu acces pe bază de înregistrare în prealabil, pe diverse teme precum: cooking, fashion, lifestyle sau frumusețe. Mai mult, în această perioadă, majoritatea centrelor comerciale din portofoliul nostru le oferă suporterilor și pasionaților de fotbal vizionarea în direct a celor mai așteptate meciuri de fotbal pe ecrane și spații special amenajate. Cu această ocazie, am implementat și o serie de acțiuni și campanii promoționale tematice.

Tot legat de vacanță, la Shopping City Timișoara am inaugurat, în premieră, 4 terenuri de padbol, sportul-spectacol care a căpătat o foarte mare notorietate și în România.

Toate aceste acțiuni și campanii sunt organizate pentru a le oferi vizitatorilor o experiență completă atunci când aleg să își petreacă timpul liber la mall, respectând toate normele de siguranță sanitară și distanțare socială.

Certitudini și predictibilitate

Am început această vară cu statistici foarte bune. Numărul de cazuri COVID-19 sunt în scădere, programul de vaccinare ia amploare și suntem mândri că prin intermediul celor 12 centre de vaccinare drive-thru sau în mall-urile noastre putem sprijini și noi autoritățile locale; măsurile s-au relaxat, restaurantele, terasele, cinematografele s-au redeschis. Acestă revenire la obiceiurile de dinaintea pandemiei ne dă speranța certitudinii și predictibilității pe piață, în general, și în zona noastră de activitate, în particular.

Sperăm lucrurile să continue în această direcție. Noi ne vom concentra să le oferim consumatorilor și vizitatorilor noștri un spatiu sigur de cumpărături și de experiențe 360 de grade. Mai mult, în ultima perioadă, dar și în următoarele luni, avem în plan deschideri de noi spații comerciale sau reamenajarea și modernizarea unor zone din incinta centrelor comerciale.

Îngrijorări

Momentan, previziunile noastre pentru acestă vară sunt optimiste. Într-adevăr, o îngrijorare poate să apară la finalul verii, dacă vorbim de un nou val al pandemiei care ar putea avea un impact negativ asupra activității noastre și al partenerilor noștri.

Singura certitudine pe care o avem acum este că, indiferent de ce s-ar întâmpla, suntem pregătiți să facem față unor situații de acest fel. Această pandemia ne-a demonstrat că ne putem adapta din mers și avem o poziție puternică în piață.

Planuri de business

Anul acesta avem în plan modernizarea centrelor comerciale și investiții în soluții de protecție pentru siguranța vizitatorilor noștri. În paralel, am început dezvoltarea unor proiecte rezidențiale în zonele adiacente centrelor comerciale din București, Timișoara, Brașov, Craiova, Râmnicu Vâlcea și Satu Mare.

Ne concentrăm pe nevoile comunităților locale și dorim să creăm în apropierea mall-urilor proiecte moderne de calitate și sustenabile la care aspiră viitorii proprietari. Mai mult, avem în plan accelerarea procesului de digitalizare și a inițiativelor de tip omnichannel prin regândirea și repoziționarea companiei la nivel de experiență oferite chiriașilor și clienților.

Obiectivul nostru principal, atât pentru 2021, cât și pentru 2022, este să rămânem relevanți pentru clientul final, oferind confort, siguranță, diversitate și divertisment, păstrând în același timp poziția de lider în piața de retail real estate.

Suntem de asemenea deschiși către noi oportunități de investiții. NEPI Rockcastle se află într-o poziție financiară puternică și rămâne un lider în ECE în ceea ce privește retailul și expansiunea sa.

Vacanță în țară sau străinătate

Vacanța de vară o voi petrece atât în România, preferatele mele fiind drumețiile montane, dar și în alte țări din Europa.