Cautare




, Contributor

Lideri |
|

Marilena Gheorghe, Director Executiv SuperTeach: „România de mâine începe cu profesorii de astăzi”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.    
marilena-gheorghe

Marilena Gheorghe, Director Executiv SuperTeach

 

Evoluția companiei într-un cuvânt

TRANSFORMARE

SuperTeach este o organizație non-profit care are ca obiectiv transformarea mentalității în educație, astfel încât să putem construi un mediu și o reputație mai bună pentru România din perspectivă economică și culturală.  Considerăm că elementul cheie al transformării în educație este profesorul, iar SuperTeach își concentrează activitatea pe trei piloni dedicați cadrelor didactice: conferintele & webinariile SuperTeach, Programul de formare Mentalitate Deschisa iîn Educație și comunitățile locale create în jurul profesorilor noștri și al școlii.

Având în vedere conținutul valoros (materiale inspiraționale, instrumente practice de mentalitate deschisă în educație care pot fi implementate la clasă, în relația cu copiii sau în școală, în relația cu ceilalți profesori) pe care îl oferim segmentului educațional și profesorilor, putem spune că pandemia ne-a ajutat în misiunea noastră de a acelera procesul de a transforma mentalitatea în educație. Activitățile SuperTeach au fost translatate în mediul online și am ajuns cu mesajele noastre la și mai mulți profesori din toate colțurile țării.

În acest moment, am reușit să strângem în comunitate aproximativ 25.000 de profesori, 550 dintre aceștia au trecut prin cursul de formare Mentalitate Deschisă în Educație și aplică instrumetele învățate în viața de zi cu zi. În acest moment avem 51 de  formatori/facilitatori ai Mentalității Deschise în Educație, care sunt și  lideri de acțiuni în comunitățile locale. În același timp, însă, accesarea de fonduri pentru a susține profesorii și comunitățile lor a stagnat: s-au micșorat bugetele companiilor sau fondurile au fost alocate către alte segemente cum ar fi sănătatea.  Cu toate acestea, am reușit să atragem atenția asupra importanței transformării mentalității în educație și autorităților. În acest moment, purtăm discuții cu inspectorate școlare care ne-au solicitat cursuri pentru directorii de școli din anumite județe. Chiar în luna decembrie, organizăm un webinar pentru cei 164 de directori ai școlilor din județul Alba, unde vom oferi instrumente care să îi ajute în a-și transforma stilul de leadership.

Cele mai importante lecții

Această pandemie a venit cu multe provocări însă și cu oportunități și lecții învățate, dintre care aș enumera câteva:

  • Munca la distanță este posibilă. Pandemia a adus multe companii în modelul de lucru la distanță. Iar acestea constată că funcționează bine așa, chiar dacă, anul trecut ar fi ezitat să implementeze acest beneficiu deoarece exista această teamă că nu pot să mențină productivitatea și în același timp să gestioneze personalul de la distanță. Nu numai că angajații sunt capabili să-și completeze volumul de muncă, să evite deplasările frustrante, dar reusesc să țină pasul cu productivitatea, ba chiar să fie mai productivi în anumite cazuri, iar moralul este ridicat.
  • Pregătește-te pentru ce este mai rău. Revenirea la profitabilitate va fi lentă, însă atât companiile, cât și angajații trebuie să ia în considerare și să aloce fonduri pentru eventuale crize viitoare.
  • Comunicarea este cheia. În timpul pandemiei, multe business-uri și-au dat seama că nu stau deloc bine la capitolul comunicare în primul rând cu angajații lor, iar partea de gestionare a crizelor era pur și simplu inexistentă. Pe masură ce începe redresarea, trebuie avută în vedere și alocarea de resurse pentru realizarea unei strategii de comunicare care să includă și gestionarea unor astfel de situații.
  • Investiții în tehnologie. Pregătirea pentru viitor include asigurarea faptului că afacerea sau compania este pregătită să răspundă cererii de oriunde ar veni aceasta. Multe industrii și sectoare au fost afectate doar pentru că nu aveau implementată tehnologia care să le asigure bunul mers al businessului. Din acest punct de vedere, vedem și în educație ce înseamnă lipsa tehnologiei și nu putem decât sa ne ducem contribuția ca aceasta să fie inclusă în tot ceea ce înseamnă organizarea sistemului educațional și nu să ramână doar în activitatea de predare la clasă.
  • Ingeniozitatea întotdeauna câstigă. Organizațiile capabile să-și regândească modelul de business sau să se reorganizeze pentru a se adapta rapid la condițiile pieței au șanse mai mari să supraviețuiască și chiar să reușească. Va fi întotdeauna important de încurajat inovația, iar pandemia a ilustrat cât de benefică poate fi aceasta. Abilitatea de a te putea schimba rapid se bazează pe idei îndrăznețe și pe disponibilitatea de a-ți asuma riscuri. Ascultați-i și sprijiniți-i pe cei care își asumă riscuri. S-ar putea să vă pregătească pentru o criză sau să vă transforme afacerea în următorul “big thing”.
  • Spirit civic și ajutor în comunitate. Pentru întreprinderile mici și mijlocii, comunitatea este totul. Sprijinul pe care l-ai putut oferi vecinilor tăi și sprijinul pe care l-ai primit de la ei nu a fost niciodată mai important. Trebuie să constientizăm că suntem parte a unei comunității care se bazează pe fiecare dintre noi. Iar această bunăvoință și aplecare către celalalt poate fi cea mai bună publicitate pe care a avut-o un business vreodată.
  • Să ai întotdeauna un plan B (sau asul din mânecă). Anul 2020 ne-a arătat cât de important este să ai un plan de rezervă, inclusiv pentru sistemul educațional românesc.

Prestația autorităților

Deși impactul pe termen lung al crizei este incert, pandemia poate afecta cheltuielile publice pentru educație, deoarece fondurile sunt direcționate către sectorul sănătății și către economie. Unele țări au implementat soluții pe termen scurt cum ar fi: furnizarea de dispozitive digitale pentru învățare, suport financiar pentru elevi și școli, alocare de fonduri pentru siguranță și dezinfectare.   Aceste soluții au încercat să fie implementate și în România, însă nu cu o planificare atentă și în amănunt a nevoilor școlilor, profesorilor și elevilor. În acest moment, o tremie dintre copii și aproape jumătate dintre profesori nu dețin în totalitate sau parțial resursele materiale necesare învățământului online. Lipsa accesului la educație poate avea urmări foarte serioase asupra viitorului țării.  Lipsa de autonomie reală la nivelul școlilor, practic un comportament aproape inexistent, a făcut ca tot timpul să se aștepte deciza de sus, inspectorat și mai ales minister. Am plătit prețul unei abordari centralizate, bazata pe neîncredere și control exagerat timp de zeci de ani.  Cea mai mare oportunitate pentru sistemul de educație este descentralizarea, încurajarea deciziei locale și mai ales profesionalizarea managementului educativ. Este aproape imposibil să conduci o școala cu peste 100 de profesori doar cu ½ de normă ca director general cum este aproape imposibil să conduci o afacere dacă nu ești 100% implicat. De aici vine diferența majoră.

Strategia de business pentru 2021

In 2021 vom continua să promovăm importanța meseriei de profesor ca principal mijloc de modelare a copiilor și a viitorului nostru, vom colabora și mai strans cu instituțiile statului din domeniul educației astfel încât să reușim să implementăm cursurile de Mentalitate Deschisă în Educație în cât mai multe școli si vom depune toate eforturile să atragem sprijinul companiilor românești și multinationale în susținerea școlilor și profesorilor la nivel de comunități locale.

România de mâine începe cu profesorii de astăzi, iar profesia de dascăl este, după părerea noastră, ce mai importantă din lume, stă la baza dezvoltării oricărei societăți. Este mare nevoie ca meseria de profesor să redevină aspirațională pentru copii, să redevină una dintre primele 5 opțiuni de carieră pentru aceștia, ceea ce presupune o schimbare radicală de abordare, recunoaștere socială pentru dascăli, compensații similare cu ale medicilor (pentru competențe dovedite pe testări obiective), o schimbare de management școlar.

Provocări în 2021

Răspunsul nostru este simplu: educația. Întrebarea pe care trebuie sa ne-o punem ar fi: cum putem prin educație să îi facem pe oameni mai inteligenți și suficient de înțelepți pentru a face față provocărilor globale.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii