Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Marilena Bârliga (Provident): „Un om de marketing trebuie să fie un mix între știință și artă”

Provident Financial România, instituție financiară nebancară (IFN), este cel mai mare investitor în publicitatea TV de pe piața instituțiilor bancare și de creditare, depășind cu bugetul pentru reclame bănci cu tradiție în comunicare.
Marilena Barliga_Provident

Marilena Bârliga, director de marketing Provident

Forbes: Creșterea economică a României din acest an, anunțată de autoritățile române și de studiile UE, s-a reflectat în creșterea consumului în domeniul în care vă desfășurați activitatea?

Marilena Bârliga: Creșterea economică și dinamica pozitivă a consumului populației a avut un impact direct și în vânzările produselor Provident. În primul semestrul din 2016 am înregistrat o creștere semnificativă comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, finanțarea consumului fiind legată puternic de evoluția economică.

Valoarea medie a împrumuturilor acordate a crescut și ea, ceea ce indică o tendință de creștere a încrederii consumatorilor în predictibilitatea propriului buget.

CITEȘTE INTERVIUL CU IONUȚ GHEORGHE (DACIA GROUPE RENAULT)

Forbes: Care sunt provocările dvs. din acest an în domeniul marketingului? Care ar fi elementele ce deosebesc marketingul din prezent față de marketingul din anii de criză (2009 – 2014)?

Marilena Bârliga: Într-o piață cu o concurență în creștere, este foarte important să reușești să te diferențiezi printr-o strategie de marketing bine gândită, prin inovație și creativitate, prin curaj și nu în ultimul rând printr-un buget relevant pentru segmentul în care activezi.

Dacă îți cunoști foarte bine clienții, știi ce așteptări au și înțelegi evoluția comportamentelor de consum, poți crea o comunicare relevantă pentru publicul țintă.

În perioada de criză era important să fii un brand vizibil, să comunici, consumatorul având opțiuni relativ puține opțiuni într-o piață în care majoritatea jucătorilor au tăiat brusc bugetele de marketing.

Acum, suntem într-o poziție similară cu cea din 2007-2008, au apărut jucători noi, bugetele s-au mărit, expunerea la fel, iar consumatorului îi este mult mai greu să selecteze din multitudinea de mesaje pe cel care răspunde nevoilor lui. Acum este foarte important ce comunici, cât de mult consumatorul se regăsește în reclamă ta, cât de prezent și relevant ești în momentele care contează pentru el.

Cu cât piața devine mai aglomerată și consumatorul mai sofisticat, cu atât abilitatea de a rezona cu nevoile clienților, în momentul și cu mesajul potrivit, este mai importantă în diferențiere.

VEZI OPINIILE LUI MIHAI BÂRSAN (URSUS BREWERIES)

Forbes: Care credeți că sunt aptitudinile și calitățile unui om de marketing în România anului 2016?

Marilena Bârliga: Un om de marketing trebuie să fie un mix între știință și artă. Să măsoare, să testeze și să ajusteze dar în același timp să pătrundă cu mesajul său dincolo de ecran.

Un lucru pe care îl recomand mereu celor din echipa de marketing din Provident este să folosească fiecare oportunitate de a învăța ceva nou, de a ieși din zona de confort și de a-și testa în permanență limitele.

Acesta este beneficiul 100% personal, necuantificabil financiar pe care îl are fiecare în timpul pe care îl petrece la job.

CU RĂBDARE CITEȘTE ȘI INTERVIUL LUI CĂLIN CLEJ (PEPSICO)

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii