Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Marile televiziuni au tăiat aproape 80% din „tortul publicității”

shutterstock_81985588.jpg
Primele 10 televiziuni care au livrat cele mai mari volume de audiență pentru clienții publicitari, în primele șase luni ale acestui an, dețin o cotă cumulată de piață de 78,1% din totalul bugetului de publicitate TV. Restul de 50 de televiziuni, înscrise în monitorizări, au livrat doar 21,9% din totalul audienței TV.

Cele 10 televiziuni cu cele mai mari volume de audiență totalizează 802.574 puncte de audiență all urban (Gross Rating Point – GRP’30), în primele șase luni ale acestui an. Pe baza punctelor de audiență – GRP’30, clienții publicitari cumpără spații de publicitate de la televiziuni.

Volum total al celor 10 stații reprezintă 78,1% din totalul audienței livrate de piața TV în primul semestrul al acestui an. De asemenea, acest volum este mare mare cu 10,5% față de cel realizat de cele 10 stații fruntașe de anul trecut. Asta înseamnă că marile televiziuni au câștigat audiență și și-au intensificat vânzările. Cota lor cumulată de 78,1% este cu 2,1 puncte procentuale mai mare decât cea din prima parte a anului 2012.

În top 10 se află șase stații generaliste – Pro TV, Antena 1, Kanal D, Acasă TV, Prima TV, Național TV – și patru canale de știri: Antena 3, România TV, B1 TV și Realitatea TV.

În primele 10 nu și-au găsit locul canalul public TVR1 sau stații de nișă. Cea mai mare creștere procentuală a volumului de audiență l-a înregistrat canalul România TV: 224,8%. Cea de-a doua stație care a cunoscut o creștere substanțială a fost B1 TV: 102,6%.

Scăderi ale volumelor de audiență au înregistrat Pro TV (-12,9%), care rămâne televiziunea cu cele mai multe GRP-uri furnizate, Acasă TV (-27,6%) și Realitatea TV (-26,6%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii