Cele 10 televiziuni cu cele mai mari volume de audiență totalizează 802.574 puncte de audiență all urban (Gross Rating Point – GRP’30), în primele șase luni ale acestui an. Pe baza punctelor de audiență – GRP’30, clienții publicitari cumpără spații de publicitate de la televiziuni.
Volum total al celor 10 stații reprezintă 78,1% din totalul audienței livrate de piața TV în primul semestrul al acestui an. De asemenea, acest volum este mare mare cu 10,5% față de cel realizat de cele 10 stații fruntașe de anul trecut. Asta înseamnă că marile televiziuni au câștigat audiență și și-au intensificat vânzările. Cota lor cumulată de 78,1% este cu 2,1 puncte procentuale mai mare decât cea din prima parte a anului 2012.
În top 10 se află șase stații generaliste – Pro TV, Antena 1, Kanal D, Acasă TV, Prima TV, Național TV – și patru canale de știri: Antena 3, România TV, B1 TV și Realitatea TV.
În primele 10 nu și-au găsit locul canalul public TVR1 sau stații de nișă. Cea mai mare creștere procentuală a volumului de audiență l-a înregistrat canalul România TV: 224,8%. Cea de-a doua stație care a cunoscut o creștere substanțială a fost B1 TV: 102,6%.
Scăderi ale volumelor de audiență au înregistrat Pro TV (-12,9%), care rămâne televiziunea cu cele mai multe GRP-uri furnizate, Acasă TV (-27,6%) și Realitatea TV (-26,6%).