Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Marile rețele de radio au pierdut audiență națională față de anul trecut

shutterstock_126910409.jpg
Rețeaua de radio Kiss FM are cei mai mulți ascultători la nivel național, potrivit ultimului val de măsurători de audiență, realizat de IMAS și GfK România: 2.443.400 persoane. Cel mai ascultat program de radio este România Actualități, cu o cotă de piață de 14,2% la nivel național.

Ultimul sondaj de măsurare a audienței radio, care acoperă perioada 14 ianuarie – 28 aprilie 2013, arată că rețeaua Kiss FM și-a păstrat poziția de stație cu cel mai mare număr de ascultători la nivel național. Asta în ciuda faptul că, față de aceeași perioadă a anului trecut, Kiss FM a pierdut 417.600 de ascultători la nivel național. Este o scădere severă, cea mai mare de pe piața radio.

Canalul public Radio România Actualități are 1.925.800 de ascultători, cu 44.900 mai puțini decât în valul de măsurători din primăvara anului 2012. Dar România Actualități are cota de ascultare cea mai mare de pe piața radio: 14,2%. Prin cotă de ascultare (de piață) se înțelege timpul acordat unui program de radio raportat la totalul timpul de ascultare (exprimat în procente). Kiss FM are o cotă de piață de 11,5%.

Cum se explică faptul că radio Kiss FM, deși are mai mulți ascultători decât România Actualități, are o cotă de piață mai mică decât canalul public? Ascultătorii lui Kiss FM au stat mai puțin timp pe această stație decât ascultătorii (mai în vârstă) ai programelor România Actualități.

Rețeaua Radio ZU figurează în ultimul sondaj, sub egida Asociați pentru Radio Audiență (ARA), cu 1.738.900 de ascultători și o cotă de piață de 7,8%. Numărul de ascultători a scăzut cu 94.100 de persoane.

Rețeaua Pro FM se află pe a patra poziție în sondajele naționale, cu 1.657.200 de ascultători (market share – 8,8%), peste Europa FM, care a înregistrat 1.332.100 de ascultători (8,3% market share). Față de primăvara anului 2012, Pro FM a pierdut 80.100 de persoane, în timp ce audiența Europa FM a scăzut cu 203.200 de români.

Alte stații cu audiențe importante la nivel național: Radio 21 – 759.000 ascultători, Radio Magic – 734.700, Antena Satelor – 721.600 și Radio România Iași – 518.700.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii