Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Marile radiourile comerciale au pierdut audiență la nivel național

shutterstock_122013112.jpg
Numărul de ascultătorilor de radio în perioada 2 septembrie – 22 decembrie 2013 a scăzut cu 55.500 la nivel național față de aceeași perioadă a anului 2012, arată studiul realizat de IMAS şi GfK România. Kiss FM se menține radioul cu cei mai mulți ascultători, dar România Actualității are cea mai mare cotă de piață.

Kiss FM a avut o medie de 2.643.800 de ascultători pe zi (daily reach) în intervalul 2 septembrie – 22 decembrie 2013, potrivit măsurătorilor IMAS și GfK, realizate sub egida Asociației pentru Radio Audiență (ARA). Față de aceeași perioadă a anului 2012, Kiss FM, cumpărat la sfârșitul lunii decembrie de trustul elen Antenna Group, a pierdut 130.300 de ascultători. Cota sa de piață (timp de ascultare) a fost de 12,4%, a doua cotă națională după Radio România Actualități (14,3%).

De altfel, canalul public de radio este cel mai ascultat program la nivel național, în ciuda faptului că are un daily reach (2.114.400) mai mic decât Kiss FM. Persoanele care au ascultat România Actualității au acordat un timp mai mare ascultării decât cele de la Kiss FM. (Ascultătorii de la canalul public sunt mai în vârstă și „stau” mai mult timp pe stația preferată decât cei de la Kiss FM.)

Radio România Actualități a câștigat 100.900 de persoane în intervalul analizat față de anul precedent.

Cea de-a treia rețea în lupta pentru audiența națională este Pro FM, cu un daily reach de 1.790.200 de români, în scădere cu 51.100 față de 2012. Cota de piață a fost de 9,2%.

Rețeaua Radio ZU a înregistrat o medie de 1.615.400 de ascultători pe zi, cu 213.300 mai redusă decât în toamna anului 2012. Este cea mai mare pierdere la nivel național suferită de o mare stație de radio. Cota de ascultare a fost de 7,6%.

Europa FM, o altă stație puternică, a pierdut 181.300 de români, ajungând la un daily reach de 1.453.600 de ascultători. Cota sa de piață este de 7,6%, la fel ca cea de la Radio ZU.

Antena Satelor, stație aparținând Societății Române de Radiodifuziune (SRR), a avut o medie zilnică de 818.100 de asculători, cu 50.000 mai mică decât în toamna 2012. Cota de piață s-a situat la 6,8%.

Magic FM, rețea cumpărată „la pachet” cu Kiss FM, One FM şi Rock FM de grecii de la Antenna Group, a câștigat 68.500 de ascultători, ajungând la un daily reach de 791.600 de persoane pe zi.

Alte radiouri cu audiențe bune la nivel național: Radio 21 (728.400 – daily reach), Radio România Oltenia (497.300) și Radio România Iași (491.500).

Radiourile care nu sunt înscrise în studiul de audiență radio al ARA au avut 2.265.600 de ascultători pe zi, cu 225.000 mai mulți decât în toamna anului 2012.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii