
Vânzările au fost evident afectate de pandemia de coronavirus care a obligat producătorii să închidă fabricile, să țină angajații acasă sau să-și restrângă personalul. În plus, potrivit cnn.com, închiderea fabricilor a limitat oferta de autovehicule noi, precum și a celor populare în rândul cumpărătorilor.
General Motors, cel mai mare producător auto din SUA, a înregistrat astfel o scădere de 34% a vânzărilor. Săptămâna trecută, GM a anunțat că la sfârșitul acestei veri va disponibiliza 700 de angajați la o fabrică din Tennessee, din cauza scăderii cererii pentru SUV-urile fabricate pe plan local.
Fiat Chrysler a raportat o scădere cu 39% a veniturilor, pe fondul diminuării cererii de către companiile de leasing care, de regulă, asigură 10% din totalul vânzărilor de mașini în Statele Unite într-un an.
Toyota a raportat, de asemenea, o scădere cu 35% a vânzărilor în SUA în al doilea trimestru, deși a înregistrat o îmbunătățire în luna iunie.
În ciuda semnelor ușor pozitive din luna iunie, este puțin probabil să existe o creștere rapidă a vânzărilor pe parcursul verii, crede Jonathan Smoke, economist șef Cox Automotive. Un sondaj Cox a arătat că o treime dintre americanii care intenționează să cumpere o mașină în acest an au spus că vor amâna achiziția, din cauza situației incerte și a temerilor legate de șomaj.
Specialiștii agenției de rating Moody’s estimează că vânzările de vehicule vor fi cu cel puțin 20% mai mici până la finalul anului și va dura câțiva ani până când piața auto va reveni la nivelul din 2019.