
Vacanță pentru business
În antreprenoriat, constanța și agilitatea sunt elemente cheie pentru a rămâne între jucătorii relevanți din piață și pentru a ne menține competitivi. Dacă te oprești, pierzi, rămai în urmă și ți-o ia înainte competiția. Din acest motiv, nu contemplăm oprirea în totalitate a activității firmei, ci din contră, trebuie să fim mereu conectați la mediul de business și să ne calibrăm activitatea în funcție de nevoile, constrângerile și oportunitățile identificate în piață.
De altfel, segmentul în care activăm noi nu a suferit încetiniri nici în perioada pandemiei, pentru că în domeniul construcțiilor și imobiliarelor, în special, există bani, există cerere și prin urmare, proiectele au mers și merg mai departe. În prezent, pe fondul ridicării restricțiilor, construcțiile și amenajările își vor continua trendul ascendent, mai ales că acum ne regăsim într-un sezon propice pentru lucrările de amenajare, atât cele de interior cât și cele de exterior.
Certitudini și predictibilitate
Cred că momentan, contextul este încă volatil și traversăm o perioadă care nu ne permite un grad ridicat de predictibilitate. Încă facem previziuni pe termen relativ scurt și ne calibrăm stocurile și activitatea din aproape în aproape, astfel încât să putem onora comenzile și să nu facem rabat la strategia pe care ne-am propus-o. Relaxarea restricțiilor este un factor îmbucurător, dar din perspectiva noastră, 2021 va fi dominat în continuare de efectele pandemiei și încă mai avem multe de învățat despre cum să ne adaptăm și să creștem. Ce am constatat însă este faptul că noua realitate este cea în care prezența online-ului va fi din ce în ce mai mare.
Noi suntem un jucător din online și am reușit să creștem mai mult și mai bine pe segmentul online. În același timp, atunci când s-au închis porțile showroom-ului anul trecut, am avut foarte mari emoții, pentru că aveam întotdeauna plasa de siguranță din segmentul de offline. Am descoperit că ne putem duce clienții în online și am reușit să-i ținem acolo, dar nu am vizat niciodată o prezență unidirecțională. Credem mai degrabă într-o abordare de tip omnichannel, potrivită de altfel în sectorul nostru, așadar vom rămâne în continuare focusați pe o îmbinare cât mai bună între online și offline, din toate punctele de vedere.
Îngrijorări
După un an dificil, ne-am dat seama că atât în business cât și în viață, cu excepția situațiilor medicale, în care nu mai avem soluții și lucrurile sunt critice, orice altceva poate fi rezolvat. Eu, personal, vreau să las deoparte fricile, să nu mă ghidez după temeri și să caut mereu soluții la situațiile care apar. Sunt o optimistă convinsă, iar cheia este ca de fiecare dată când lucrurile par fară rezolvare, să încercam să schimbăm perspectiva și să privim lucrurile dintr-un alt unghi.
Și după acest an, ne-am dat seama ce ar trebui să punem în locul acestor frici, și anume faptul că este important să investim în lucrurile care contează cu adevărat. Pentru fiecare dintre noi, ca indizivi, e timpul să investim în familie, prieteni și timp liber; am parcurs un an de zile în care nu am mai avut parte de astfel de activități, iar odată ce le vom putea relua câte un pic, cu siguranță le vom aprecia mult mai mult. Iar pentru business – trebuie să investim în păstrarea și întărirea parteneriatelor, în responsabilitate și dezvoltare sustenabilă și în leadership.
Planuri de business
Anul acesta îmi doresc să cimentez și mai mult afacerea și să continuăm să ne pliem cât mai bine contextului actual, care presupune în principal digitalizarea și automatizarea proceselor. De asemenea, intenționez să reiau vizitele la expoziții, cariere de piatră și să testez ce produse noi pot aduce pe piața din România.
Și tot în acest an, îmi doresc să cresc echipa și să dezvoltăm aptitudini ce pot fi o fundație bună pentru progresul noastru din următorii ani, iar printre acestea, importante pentru mine sunt: organizarea, time managementul, leadership-ul și empatia. Sunt valorile care mă ghidează în afaceri și pe care îmi doresc să reușesc să le cultiv și în rândul angajaților.
Vacanță în țară sau străinătate
Sunt o împătimită a călătoriilor și sper că anul acesta vom relua călătoriile, așa cum le știam înainte de pandemie. Este un subiect foarte important pentru mine, atât ca om, cât și ca profesionist. Personal, pentru că este metoda prin care îmi încarc bateriile după efortul depus zi de zi în business, iar ca profesionist, pentru că în domeniul nostru este esențial să intri în contact cu produsele pe care ulterior le pui pe piață pentru consumatori. Este ocazia perfectă să particip la târgurile și expozițiile internaționale, care să îmi deschidă noi orizonturi și să îmi dea acces la noutăți, mai ales că noi suntem prezenți și pe alte piețe internaționale, nu doar în România, deși odată cu pandemia am pus pe hold momentan acest proiect. Și uite așa, aș îmbina utilul cu plăcutul.
Am fost plecată deja în 3 vacanțe până în acest moment, pentru că am mult de recuperat. Pot spune că toate 3 au fost în condiții de siguranță sanitară maximă, însă cu o relaxare specifică vacanțelor, relaxare ce încarcă baterii. Mă pregătesc pentru o a patra vacanță la început de august cu prietenii, în Grecia, pentru că este una din țările foarte aproape de sufletul meu și am nevoie să recuperez un an pierdut în relația cu această țară.