FacebookTwitterLinkedIn

Ce cuvânt caracterizează cel mai bine anul 2021?

2021 a venit la nivelul întregii societăți cu un grad mare de impredictibilitate. După incertitudinea inițială din 2020 și adaptarea la noua realitate, acest an părea că va fi extrem de dinamic. Însă cuvântul care l-a definit a fost de reajustare la un nou climat economic.

Pentru industria noastră, ritmul de dezvoltare a continuat, fiind cu toții implicați în proiectele de digitalizare a companiilor și instituțiilor. Am simțit o schimbare majoră în deschiderea mediului de business pentru proiecte complexe de big data – am văzut atât din experiența noastră (desfășurăm mai multe proiecte în acest moment), cât și din cea a companiilor care au fost prezente în evenimentul de referință din acest domeniu – Big Data Week – în care au vorbit despre propriile implementări. De asemenea, din activitatea echipei noastre atât în România, cât și în Germania, am observat cât de mult transformă tehnologia orice domeniu în acest moment, de la industria de media la agricultură, valul de oportunitate fiind nelimitat. Deci, dacă aș caracteriza din perspectiva industriei pe care o reprezentăm, aș spune că dinamica este cuvântul de ordine.

Care au fost motivele dvs de îngrijorare pentru afacerea pe care o conduceți în anul 2021? (pandemia, criza economică, criza de materii prime, inflația, forța de muncă, criza guvernamentală, altele). Care sunt rezultatele activității companiei/ grupului, comparativ cu estimările de la început anului?

Nu am putea vorbi despre motive de îngrijorare, dar o preocupare pe care am avut-o anul acesta a fost în privința echipei și felului în care am rămas conectați unii cu alții în formatul de lucru hibrid. Am împlinit anul acesta 20 de ani de activitate și a fost atipic să celebrăm online în echipa de peste 100 de persoane. Ceea ce a făcut ca noi să fim o echipă sudată, cu foarte puține schimbări de persoane de-a lungul timpului, a fost felul în care ne raportăm unii la alții, ca la o familie, iar dorința de a trece mai ușor ca echipă prin contextul greu din punct de vedere medical, social, economic a rămas prioritară.

În privința rezultatelor, am fost în linie cu ceea ce ne-am propus la începutul anului. Ne-am continuat planurile de a ne extinde pe piața internațională și de a diversifica portofoliul de clienți. Am încheiat o serie de parteneriate strategice cu organizații care apreciază serviciile IT customizate și chiar premium. Obiectivul a fost de a-i ținti pe acei clienți care înțeleg foarte bine contextul actual și ce contribuție are tehnologia în strategia și viitorul business-ului lor.

Care au fost motivele de satisfacție sau de optimism în 2021?

Menționam anterior că am văzut și am experimentat mult în cei 20 de ani de business în domeniul tehnologiei. Dar parcă niciodată nu am simțit mai mare mulțumire pentru evoluția echipei noastre ca în ultimii ani care au fost marcați de neprevăzut și schimbări continue, situații pe care le-am gestionat, cu toții, la un nivel extraordinar. Ne-am bucurat că am accesat mai mult piața internațională, prin oportunitățile pe care le-am avut prin intermediul grupului mai mare din care facem parte. Pentru noi, ca echipă, deschiderea către proiecte globale și lărgirea experienței de lucru vin înaintea oricărei cifre, iar parteneriatele pe care le-am semnat anul acesta, atât în România, cât și în Germania, în zona de consultanță și servicii premium (arhitectură software, audit și consultanță arhitectură sisteme informatice), se adaugă pe lista motivelor de mândrie.

Cum caracterizați mediul privat de afaceri din România în anul 2021 în privința rezilienței și dinamicii? Argumentați.

În contextul extrem de volatil pe care îl traversăm, pare că am fost ca Pasărea Phoenix și am demonstrat cu toții un nivel mare de adaptabilitate și de regândire a proceselor pe orice scenariu.

Care sunt deciziile bune pe care le-a făcut guvernul pentru încurajarea și susținerea mediului de afaceri din România în anul 2021? Care sunt lucrurile pe care trebuia să le facă, dar nu le-a făcut?

În primul rand, care Guvern? Mediul de business cred că își dorește, înainte de tot suportul autorităților, un singur lucru – stabilitate economică și politică. În lipsa acestora, orice inițiativă bună se pierde, iar creșterea economiei și investițiile nu se pot întâmpla.

Care considerați că vor fi cele mai mari provocări la nivel mondial în anul 2022?

Sunt multe probleme cu care se confruntă economia globală acum. În primul rând, gestionarea pandemiei, cu tot ce decurge din aceasta. Apoi, limitările pe care le va arăta China în zona de  producție – importuri; se poate vorbi în domeniul nostru despre criza de chip-uri. Se adaugă criza energiei și lipsa acută de specialiști, fenomene care deja au impact global.