Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Maria Tudor: „M-a enervat modul în care guvernul a înțeles să-și facă simțită puterea”

maria_tudor.jpg
În buna tradiție jurnalistică, fiecare an se încheie cu întrebarea (naivă, dar justificată) cum a fost anul? A doua curiozitate este cum va fi anul ce se apropie, mai greu sau mai ușor? „Forbes România” a renunțat la aceste două întrebări. Am adresat șapte întrebări pentru oamenii din businessul de comunicare.

Maria Tudor, Managing Director Zenith România

Forbes: Trei lucruri bune care s-au întamplat agenției dvs. în 2013.

Maria Tudor: – Dezvoltarea serviciilor specializate și diversificate, în special pe zona de conținut, confirmată de câștigarea unor astfel de proiecte. Specialiști de performance marketing, social media și design. O echipă completă de digital. Zenith și-a depășit statutul de agenție de media.

– O echipă mulțumită și foarte mulțumită de agenția în care lucrează, conform PULSE (studiu online de analiză a satisfacției angajaților din rețeaua ZenithOptimedia). Rezultate extraordinare care ne bucură și ne obligă la menținerea unui standard ridicat de calitate a vieții și muncii în agenție.

– Finalizarea procesului de cumpărare a agenției de către Publicis Groupe. Primirea formală în marea familie a rețelei ZenithOptimedia.

Forbes: Trei momente dificile prin care a trecut agenția dvs. în 2013.

Maria Tudor: – OUG25/2013. Pierdere de venituri. O doză majoră suplimentară de stres, confuzie, dezamăgire și incertitudine. Un moment de panică în întreaga industrie. Instaurarea unui nou proces de lucru birocratic și mai complicat, pentru respectarea noii legislăți, în relația cu clienții și stațiile TV.

– Efectele negative ale globalizării pe zona de aliniere de clienți. Încetarea colaborării cu un număr de clienți exclusiv datorită unor contracte internaționale/regionale cu agenții competitoare. Dureros, ca de fiecare dată, atât pentru noi, cât și pentru clienți.

Forbes: Trei lucruri bune care au avut loc pe piața de publicitate din România în acest an.

Maria Tudor: – Avem clienți curajoși, avem proiecte interesante, avem proiecte locale de excepție, confirmate la competiții internațional de anvergură.

– Avem investiții în programe TV de calitate, avem furnizori creativi și formate noi de publicitate, avem noi oportunități de comunicare (de exemplu, lansarea Youtube).

– Cu ultimele resurse, jucătorii din industrie reușesc să mai facă împreună lucruri bune: studii sindicalizate de monitorizare și audiență, inițiative UAPR și IAA de anul acesta, training-uri la nivel de industrie și multe evenimente interesante.

Forbes: Trei lucruri care v-au enervat pe piața de publicitate din acest an.

Maria Tudor: – Modul în care guvernul a înțeles să-și facă simțită puterea.

– Faptul că și noi, agențiile de media, demonstrăm că… România este altfel.

– Faptul că este a cincea oară cand „greșim” predicțiile pentru evoluția investițiilor în media și… continuăm să scădem, dincolo de motive obiective sau de bun simț!

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client nou să facă în 2014?

Maria Tudor: – Să aibă un plan de business impecabil și să aibă, în context, așteptări corecte de la campaniile de comunicare. Să-și păstreze pe parcursul anului flexibilitatea și să adapteze planurile într-un mod inspirat și responsabil.

– Să-și aleagă partenerii potriviți. Să creeze o „echipă” de succes. Să lucreze cu Zenith. În 2014. Și sigur va continua și după, pentru că ne pasă, ne place acest job și livrăm!

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client vechi care intentionează să-și taie bugetul de comunicare în 2014?

Maria Tudor: Indiferent de ce decizie va lua în cele din urmă, să fie conștient de implicațiile deciziei (să aibă analize fundamentate și scenarii solide) și să-și asume potențialele efecte ale acesteia și pentru 2014, dar și pentru anii următori. Este o mare responsabilitate care vine o dată cu puterea deciziei. Nu este ușor. Noi facem recomandări responsabile, dar responsabilitatea deciziei aparține clientului.

Forbes: Ce v-ați dori să se întâmple pe piața de publicitate în 2014?

Maria Tudor: Respect în relațiile dintre părți, etică în procese, maturitate și responsabilitate în deciziile tuturor jucătorilor, stabilitate, valori și principii. Nu spun că nu le avem deloc, spun doar că ni le dorim (și) în 2014. Ține (doar) de fiecare dintre noi.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii