Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

Marco Tronchetti Provera: „Ador revistele, cărțile, îmi place să le simt mirosul”

CEO și vicepreședinte executiv Pirelli, Marco Tronchetti Provera este un om de afaceri altfel – cu o viziune de amploare, cu tactici de business demonstrate, dar și cu o mare sensibilitate și înclinație pentru frumos, pentru artă, pentru bucuria unei capodopere. Am avut ocazia să discut câteva momente cu Domnia Sa în cadrul lansării calendarului Pirelli 2020, Looking for Juliet, la Verona, și am fost foarte plăcut impresionată. Mai ales când mi-a spus despre operațiunile Pirelli de la Slatina: „România este o parte din inima și pasiunea noastră și, de asemenea, face parte din viitorul nostru”.
 aboneaza-te
Marco Tronchetti Provera

Care este părerea dvs. despre această mică revoluție iscată de Paolo Roversi în calendarul de anul acesta?

Creativitate italiană (râde). A reușit să realizeze un calendar care devine carte, să transforme momentele petrecute în spatele scenei într-un film, să creeze o poveste care să surprindă însăși esența omenirii văzută prin ochii femeii. A făcut ceva cu adevărat unic.

A reușit să vă surprindă?

Calitatea și creativitatea lui Paolo Roversi sunt întotdeauna surprinzătoare. În cazul de față, au fost chiar neașteptate.

Cum se face că Paolo Roversi este primul italian care realizează un calendar Pirelli?

Suntem prezenți în 160 de țări din întreaga lume. Mai devreme sau mai târziu, calendarul Pirelli va ajunge și în alte țări. Paolo Roversi a venit natural, ca toți ceilalți. Noi nu facem diferențe între italieni, germani, chinezi, australieni, argentinieni, brazilieni. Pirelli este un brand global.

După ce ați văzut filmul și fotografiile, cum ați caracteriza-o pe Julieta zilelor noastre? Cum este ea acum, față de cum era acum 500 de ani?

Julieta simbolizează pasiunea, iubirea, este mai întâi de toate o ființă umană, iar aceasta este pentru totdeauna, este o trăsătură eternă. Și tocmai în acest lucru stă forța Julietei.

 aboneaza-te
Mia Goth

 

Cât de relevantă credeți că mai este astăzi povestea lui Romeo și a Julietei? Cât de actuală mai este ea într-o lume în care oamenii au devenit mai egoiști, mai pragmatici?

Cred că, în esență, este vorba despre oameni, despre sufletul nostru, iar ca să exprimăm acest lucru trebuie să ne reînnoim dorința de a trăi cu pasiune și iubire, ceea ce nu trebuie să uităm niciodată să facem.

În ultimii ani, calendarul a inclus și un mesaj social. Care este acest mesaj din punctul dvs. de vedere?

Există două mesaje principale. Unul este calitatea pe care un artist o poate exprima în diverse feluri – printr-o carte-calendar, un scurtmetraj etc. – dacă artistul este foarte creativ. Cealaltă este forța statorniciei iubirii, manifestată de femei de origini diferite, din diferite țări, și care este un mesaj străvechi și modern în același timp. Nu trebuie să uităm niciodată oamenii, forța femeii. Cred că acesta este mesajul.

Credeți că acest calendar s-ar putea schimba odată cu evoluția tehnologiei?

Detest ideea de societate informatizată. Eu ador revistele, cărțile, îmi place să le simt mirosul. Când văd o companie care refuză să folosească hârtia… Înțeleg foarte bine refuzul de a folosi plasticul, este o adevărată eliberare. Cu hârtia este o altă poveste: îi privezi pe oameni de ceva. Eu provin dintr-o societate a hârtiei reciclate.

Cum credeți că a rezistat calendarul Pirelli în toți acești ani?

Din pasiune. Cei care se ocupă de calendar o fac din pasiune, încercând în fiecare an să creeze un vis, ceva care să le producă emoție oamenilor și să fie real. Pentru că nu promovăm nimic, nu promovăm pe nimeni. Nu promovăm decât sensibilitatea unui artist, capacitatea lui de a transmite emoție și sperăm că publicul își va aminti de el – uneori mai mult, alteori mai puțin, dar acesta este singurul obiectiv al calendarului nostru.

Emma Watson

 

Aș avea o întrebare off topic, despre frumoasa fabrică pe care o aveți în România: care sunt planurile companiei în privința acesteia? Pentru noi este foarte important să aflăm.

Ne propunem să susținem în continuare dezvoltarea acestei fabrici, care este strategică pentru Pirelli, pentru că acolo am investit în tehnologii de top. Deci va continua să crească. România este o parte din inima și pasiunea noastră și, de asemenea, face parte din viitorul nostru.

Știu că se presupune că vă plac toate calendarele. Și totuși, care este calendarul la care țineți cel mai mult?

Câțiva dintre fotografi mi-au devenit prieteni, iar atunci când ai prieteni aprecierile pot deveni părtinitoare. Am prieteni și aș dori să-l amintesc aici pe unul dintre ei, care ne-a părăsit cu câteva luni în urmă, Peter Lindbergh. A fost un prieten de excepție, a fost bun prieten și cu Paolo Roversi. El a realizat cele mai multe calendare pentru Pirelli, trei la număr. Este un prieten special, care îmi va lipsi. Iar acest calendar îi este dedicat.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii