,,În 2013 ne-am atins toate obiectivele de dezvoltare industrială. Avem 4 fabrici noi deschise anul trecut, cu tehnologie de ultimă oră. Suntem probabil cel mai dinamic investitor din zona materialelor de construcții. Pe lângă obiectivele industriale, ne-am atins și obiectivele de creștere a afacerii, în condițiile în care cele 4 fabrici nu au avut un aport consistent pentru că nu au lucrat tot anul”, spune Bărbuț.
În ceea ce privește estimările pentru noul an omul de afaceri crede că vânzările s-ar putea majora cu până la 30 de procente.
,,Putem spune ca în piață s-a întțmplat un lucru foarte bun și anume că există un consumator mult mai echilibrat și mai atent la aspectele calitative ale produselor dar, evident, și la preț. Consumatorul analizează mult mai atent acum raportul calitate-preț, cautând produsele care satisfac cel mai bine acest parametru”, mai declară Bărbuț.
Cât despre aspectele negative ale pieței producătorilor de materiale de construcții, șeful AdePlast spune că, probabil cel mai mportant, este incapacitatea statului de a debloca marile proiecte din zona construcțiilor.
Factorii care ar putea influenţa pozitiv acest domeniu ar fi: ,,deblocarea investițiilor statului în proiecte mari din sectorul construcțiilor și nu mă refer doar infrastructură, ci și la reactivarea procesului de reabilitare a blocurilor. În general instabilitatea politică, legislativă, fiscală, fluctuațiile cursului leu-euro provoacă dezechilibre majore în mediul de business. Din acest punct de vedere ne dorim un an liniștit pentru a ne putea concentra pe obiectivele de business”, mai spune Marcel Bărbuț.
Anul 2013 industria producătoare de materiale de construcșii a atras investiții semnificative din partea principalilor jucători din piață: AdePlast, Henkel sau Weber.
Vezi aici la cât s-au ridicat investițiile Adeplast în 2013.