Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Manuela Necula (Ogilvy): „Cred că fiecare lider de business, fiecare antreprenor, fiecare angajat, fiecare om trebuie să contribuie în acest moment la mersul lucrurilor”

„Forbes România” invită antreprenori, manageri și companii să vorbească cum își desfășoară activitatea în această perioada dificilă, cum gestionează situația foarte fluidă, cum își tratează personalul, ce speranțe au, ce temeri și multe alte aspecte vitale.
090 lectii Manuela Necula

Manuela Necula, CEO Ogilvy România

Forbes: Ce decizii de business a luat compania dvs de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Manuela Necula: Într-o singură sintagmă – business continuity.  Dar, nu în orice fel, nu cu orice preț. Responsabilitatea este cuvântul cheie în această perioadă și, dacă până mai ieri suna poate   ca un clișeu, în acest moment, responsabilitatea liderilor este crucială. Și mai complexă ca niciodată.

Siguranța și binele angajaților noștri și a familiilor acestora reprezintă prima noastră prioritate. Iar a doua este îndeplinirea responsabilităților față de clienți, continuând să le oferim aceleași servicii la standardele cele mai inalte. Clienții noștri au nevoie de creativitatea, competențele și resursele noastre mai mult decât oricând.

În această perioadă beneficiem de un suport major din partea grupului nostru, WPP, în ceea ce privește împărtășirea unor informații esențiale cu privire la starea business-ului, la nivel mondial. Deja studiem tendințele post-coronavirus sau, mai bine spus, generate de această epidemie și ne facem temele pentru viitor. Analizăm impactul, anticipăm și  creionăm planuri.

În ciuda contextului, este o perioadă în care preocuparea pentru reinventare este una importantă. Nu va fi ușor, poate că va fi una dintre cele mai grele perioade din perspectivă de business din ultimii ani, dar avem cu toții suficientă experiență și determinare să ne adaptam. Împărtășim cu toti clienții noștri aceste analize, întrucât aceștia au nevoie de parteneri competenți și de încredere, mai mult ca niciodată.

Forbes: Care sunt măsurile pe care compania dvs le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Manuela Necula: Așa cum spuneam, siguranța și binele angajaților noștri reprezintă prima noastră prioritate. Am luat de la bun început toate măsurile de precauție recomandate de instituțiile abilitate, de la dezinfectare sistematică în întregul campus în care activăm, la informări în real time. Cum menționam deja, am beneficiat constant de comunicări in timp real de la Grup, care ne-au ajutat enorm în punctul zero.

Treptat, pe măsură ce lucrurile au evoluat, am început să evitam întâlnirile, evenimentele si/sau conferintele cu mai mult 50 de persoane.

Ne-am asigurat că toti colegii care au fost în călătorii de business au rămas acasă timp de 14 zile pentru a limita pe cât posibil riscurile.

Dată fiind poziționarea grupului nostru ca o „creative technology company” avem la dispoziție sisteme performante pentru lucrul la distanță, care ne permit să lucram eficient. Ne-am mobilizat rapid, am pus la dispoziția tuturor colegilor instrucțiuni foarte clare despre implementarea acestor sisteme, am făcut toate testele tehnice si suntem perfect funcționali remote, de la începutul săptămânii trecute.

Dincolo de tehnologie, lucrul de acasă se adeverește a fi un proces complex, cu implicații asupra sănătății noastre fizice și psihice și încercăm să ne ghidam echipele și managerii acestora, în acest sens. Le punem tuturor la dispoziție ghiduri de best practice pentru lucrul de acasă, elaborate de experți internaționali, avem deplină înțelegere față de situațiile familiale și personale ale fiecăruia, încurajăm comunicarea deschisă, transmitem instrucțiuni practice legate de plasarea ergonomică a laptop-ului, ne încurajam colegii să ia pauze de cafea, pauză de prânz, etc.

Plănuim să implementăm „virtual coffee”, un spațiu virtual unde, o dată pe săptămână, colegii să se întâlnească și să împărtășească între ei experiențe personale legate de situația actuală, să îi sărbătorim pe cei ale căror aniversări au avut loc în săptămâna respectivă, etc.

Forbes: Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioada de timp pentru atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?

Manuela Necula: E greu să dai lecții/sfaturi în aceste momente. Este un climat incert pentru toată lumea. Nu cred că trebuie să așteptăm măsuri doar de la clasa politică.

Cred că fiecare lider de business, fiecare antreprenor, fiecare angajat, fiecare om trebuie să contribuie în acest moment la mersul lucrurilor. Industria noastră nu va fi singura afectată și dacă este un lucru bun în toata această criză, oricât de ciudat ar suna, este că vom fi obligați să ne mobilizăm toți, în același timp. E un moment al solidarității, inclusiv în business.

Forbes: Care sunt scenariile posibile pe care le vedeți pentru business-ul dvs dacă epidemia continuă și/sau ia amploare? Dar pentru intreaga economie românească?
Manuela Necula: În aceste momente, în timp ce cu toții muncim neîncetat alături de clienți pentru a-i ajuta să facă față povocărilor uriașe ale prezentului, colegii de la HQ, alaturi de leadershipul Ogilvy din Asia Pacific și China au reușit să facă o analiză a SARS și a Crizei Economice Globale  din 2008, uitându-se la potențiale învățături din partea unor branduri care au găsit căi de a reveni din criză mai rapid. În ciuda diferențelor dintre aceste momente și cel prezent există câteva lecții care transced perioadele și sunt la fel de relevante și azi.

Aceste evenimente, care au fost numite “Black swans”, sunt momente de adevăr pentru branduri (și marketeri), ale scopului și valorilor acestora și, în același timp, al agilității, creativității și spiritului acestora.

Ogilvy este o organizație care, în cei peste 70 de ani de existență, a fost testată de multe ori, cu provocări ce păreau insurmontabile la momentul respectiv. Ceea ce avem cel mai de preț este cultura de profesionalism și reziliență în cele mai bune, dar și în cele mai  grele timpuri. Intotdeauna ne-am ridicat din cele mai mari provocări cu perseverența și curajul fondatorului nostru, David Ogilvy. Caracterul și valorile acestuia ne-au ghidat întotdeauna spre viitor.

“Norocul îi favorizează pe cei pregătiți, agili și hotărăți” – este o expresie valabilă în vremuri bune și, cu atât mai mult, în vremuri care ne testează.

Forbes: Cum credeți că ați putea ajuta comunitatea – socială și/sau de business?

Manuela Necula: În acestă perioadă fiecare dintre noi, atât individual, cât și ca industrie, trebuie să ne ajustăm la noul mod de viață și de muncă și avem datoria să acționăm pe mai multe fronturi.

În primul rând, trebuie să continuăm să muncim. Toți cei dintre noi care pot lucra de acasă trebuie să continue să o facă. Talentul industriei de comunicare constă în a găsi punctele forte ascunse în orice, în a transforma o slăbiciune într-un punct forte.

Avem datoria să fim alături de clienții noștri, să-i sprijinim și să-i ghidăm. Această perioadă este o oportunitate pentru branduri să-și arate sufletul. Societatea are nevoie de branduri care nu stau pe loc, de branduri care își manifestă și își comunică valorile prin fapte, prin acțiuni concrete, care dau dovadă de empatie. In tot acest proces, oamenii de comunicare au un rol și o datorie importante.

Dincolo de această datorie față de clienți, de business, în general, și de societate, fiecare dintre noi trebuie să facem ceva pentru proprii colegi. Să încercăm să ne facem viața mai bună, unii altora. Stă în puterea fiecăruia dintre noi.

O altă datorie individuală e cea față de comunitatea în care trăim, față de vecini. Trebuie sa păstrăm ochii deschiși față de oricine ar putea avea nevoie de sprijinul nostru și să-l oferim.

Și, nu în ultimul rând, avem datoria să facem ceva pentru noi înșine. Pentru a rămâne sănătoși, fericiți și productivi.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii