Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Reinventarea României |
|

Manuela Guțe, Sr. HR Vice-President Ipsos Interactive Services (IIS) România: „Zona de lucru independent reprezintă un atribut foarte important în această perioadă”

„Zona de lucru independent” este un nou segment care începe să prindă contur în acest episod pandemic, susține Manuela Guțe, Sr. HR Vice-President Ipsos Interactive Services (IIS) România. Ce înseamnă mai exact acest nou concept? Practic, el face referire la maturitatea angajatorilor de a oferi salariaților posibilitatea de a realiza activitățile în mod independent, fără ca aceștia să primească prea multă susținere sau ajutor din partea managerilor.
Manuela Gute

Concret, Manuela Guțe, Sr. HR Vice-President Ipsos Interactive Services (IIS) România a punctat într-o nouă ediție a emisiunii Forbes România, reINVENTAREA României, că lucrul de acasă a modificat profilul angajatului clasic, acela care avea nevoie să fie, în permanență verificat și controlat.

„Trebuie să avem maturitatea și să oferim oamenilor posibilitatea de a realiza lucrurile în mod independent. Zona aceasta de lucru independent începe să devină unul dintre atributele foarte importante în această perioadă, tocmai pentru că ne dorim angajați cât mai autonomi”, a explicat Manuela Guțe.

Iar, pentru ca acest deziderat să se transforme în realitate, este nevoie ca echipa să fie condusă de un adevărat lider, care iese din acea zonă rigidă și se apropie de membrii echipei sale, care alege să comunice bine cu ei, nu doar pe plan profesional, ci și pe cel personal. „Un lider în acest moment, trebuie, în primul rând, să acorde încredere echipei sale, iar acest lucru trebuie să se vadă în acțiunile proprii”, a completat Sr. HR Vice-President Ipsos Interactive Services (IIS) România.

Întrebată cum ar caracteriza această perioadă pandemică până în acest moment, Manuela Guțe a răspuns prompt: „per total, nu pot spune că lucrurile au stat rău, business-ul nu doar că a supraviețuit, dar a înregistrat rezultate foarte bune în această perioadă și, cumva, ușor, ușor începem să ne gândim la o oarecare revenire la obiectivele stabilite initial”.

Ce a contat cel mai mult în această perioadă din prisma angajatorului, Manuela Guțe susține că o comunicare și o transparență cu privire la situația și planurile pe termen scurt ale companiei au făcut minuni în relația cu angajații: „am comunicat faptul că ne-am preocupat foarte mult să conservăm joburile din companie. Acesta a fost un aspect important pentru noi în condițiile în care și în industria noastră s-au înregistrat scăderi ale volumului de proiecte. Iar, noi, în această perioadă nu am resimțit neapărat o fluctuație seminificativă a producțivității. Ba mai mult, explic această creștere de productivitate, cel puțin din prima lună de lucrat remote, prin existența entuziasmului angajaților de a ne asigura că sunt responsabili, că sunt acolo și că totul funcționează cum trebuie, astfel încât toată lumea să fie mulțumită”.

Totodată, Manuela Guțe a punctat că zona de mental-health a fost foarte importantă pentru angajator, care s-a focusat pe ce se întâmplă cu angajații din punct de vedere personal, emoțional: „în acest sens, am încercat să păstrăm o comunicare mult mai pronunțată, atât din partea managementului, cât și la nivel de echipe. Toate aceste întâlniri operaționale pe care le-au avut echipele s-au intensificat. De asemenea, ne-am preocupat ca, în permanență, din partea managementului superior să existe comunicări legate de situația companiei, de obiectivele pe care le avem în perioada următoare, de anumite provocări cu care ne confruntăm, cumva la nivel global, până la urmă”.

În concluzie, dacă ar fi să caracterizeze într-un singur cuvânt atmosfera din ultimele șapte luni, Manuela Guțe a specificat că termenul utilizat ar fi „încredere”: „încredere și eficiență – sunt foarte bucuroasă că pot sumariza într-un astfel de mod activitatea noastră profesională din ultimele luni”, a conchis aceasta.

Cei peste 1.200 de angajați ai companiei au început lucrul remote încă din luna martie 2020, imediat după declanșarea stării de urgență de către autoritățile române.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii