În perioada ianuarie – mai 2016, Eurosport 1 a difuzat 59 de meciuri din campionatul de fotbal al Angliei (Premier League), care au înregistrat o audiență medie de 66.500 de telespectatori pe minut la nivel național (0,36% rating).
Ratingul mediu al Premier League pe Eurosport 1 din acest an este mai mare cu 20.000 de persoane față de aceeași perioadă de anul trecut (58 de partide cu o medie de 0,25%). Dar audiența generală a campionatului englez a fost mai mică decât a campionatului național, Liga 1, difuzat de DigiSport 1, o televiziune cu ratinguri mai mari. Oricum, Premier League este un program premium, care se adresează microbiștilor avizați, cu „gusturi rafinate” pentru spectacolul fotbalistic.
Cel mai urmărit meci din Premier League în România a fost Manchester United – Arsenal (28 februarie), scor 3-2, cu o medie de 152.000 de telespectatori pe minut la nivel național (0,8% rating).
Cel de-al doilea meci în topul audienței a fost Tottenham – Manchester United (10 aprilie), scor 3 – 0, cu o audiență medie de 136.000 de telespectatori pe minut (0,7% rating).
De altfel, echipa condusă de Louis van Gaal este campioana (neoficială) a audienței în România: în primele 10 meciuri din Premier League cu cele mai mari audiențe se află 7 care au fost disputate de Manchester United, echipă care n-a fost niciun moment angrenată în lupta pentru titlu și, în final, abia a ocupat locul 5, care i-a asigurat prezența în ediția viitoare a Europa League.
Așadar, în România se află un nucleu puternic de fani Manchester United, care îi urmărește meciurile, indiferent de locul pe care îl ocupă echipa în clasament. Probabil acest nucleu este format din nostalgicii legendarului antrenor Sir Alex Ferguson.
Ca o ironie a sorții, merituoasa campioană a Angliei, Leicester City, figurează cu doar două meciuri în TOP 10 audiență pe Eurosport 1 în România: Arsenal – Leicester, locul 3, cu o medie de 125.000 telespectatori pe minut, și Manchester United – Leicester City, locul 5, cu o medie de 119.000 de persoane pe minut.
O altă pretendentă la titlu, Arsenal, figurează în TOP 10 cu patru partide, în timp ce fosta campioană, Chelsea, a reușit să atragă audiență doar în două meciuri. Liverpool, echipă preluată de charismaticul Jurgen Klopp, figurează în TOP 10 cu un singur meci, Liverpool – Manchester United, cu o medie de 114.000 telespectatori pe minut.
Din cele 59 de meciuri difuzate de Eurosport 1, zece au avut ratinguri care au depășit 100.000 de telespectatori pe minut. Totuși, este o cifră foarte bună comparativ cu anul trecut, când au fost doar două partide care au depășit acest prag. Acest lucru arată că interesul pentru Premier League a crescut ușor în România.
Cele mai slabe meciuri în sondajele de audiență de la Eurosport 1 au fost Swansea – Watford, cu o medie de 20.000 de telespectaori pe minut, și West Bromwich – West Ham United, cu o medie de 18.000 persoane pe minut, la nivel național. Au fost meciuri fără nicio miză.
Platforma televiziunii Dolce Sport a transmise live 14 partide din Premier League, opt pe Dolce Sport și șase pe Dolce Sport 2. Pe Dolce Sport, cele opt meciuri au avut o audiență medie de 30.100 de persoane pe minut, în timp ce audiența pe Dolce Sport 2 a fost de 30.000 de telespectatori pe minut. Cel mai urmărit meci a fost Crystal Palace – Chelsea (Dolce Sport), cu o medie de 57.000 telespectatori pe minut (0,3% rating național). Al doilea meci în top a fost Leicester City – Southampton, cu o medie de 53.000 telespectatori pe minut. Dolce Sport a ales să transmită mai cu seamă meciurile lui Manchester City: cinci din 14 difuzări. Cel mai slab meci a fost Manchester City – Everton: doar 4.000 de persoane pe minut. Pentru Dolce Sport, programul Premier League a fost o „valoare adăugată” la portofoliul său foarte bogat de competiții fotbalistice.