Cautare




, Contributor

Între noi părinții |
|

Mame antreprenor și superputerile lor: Alina Donici, co-fondator Artesana

Deşi antreprenoriatul feminin este adesea generat de valori precum curaj, inițiativă, dorință de afirmare într-un anumit domeniu, ascultând povești sincere de antreprenoare îți poți da ușor seama că motivația vine, de cele mai multe ori, din visuri și necesități. Putem afirma ușor despre antreprenoriatul la feminin că este cel care „îndeplineşte visurile” femeii care își creează propria afacere din dorința de a se schimba, de a face ceea ce își dorește, de a deveni independentă, dar și de a schimba ceva în jurul ei.  Vă prezentăm 5 femei antreprenor care și-au transformat pasiunile și dorințele în afaceri și pentru care maternitatea și cariera sunt echilibrate de valori comune și multă implicare. Astăzi, Alina Donici, co-fondator Artesana.
Alina Artesana

Numele meu este Alina Donici și alături de soțul meu, Daniel, am construit – de la zero -, singura fabrică de lactate din orașul Tecuci, județul Galați. Avem trei copii, o fată de 13 ani, un băiat de 9 ani și mezina, de 2 ani și jumătate. În acest an, se împlinesc 8 ani de când am deschis fabrica, dar este și anul în care o vom extinde considerabil.

Odată cu cei trei copii, am descoperit că pot avea un scop, o menire, pe lumea aceasta. Am descoperit că există bucurii imense în gesturile mici și în fiecare etapă în care ei evoluează și descoperă lumea. Am descoperit că te poți maturiza și după ce devii adult, dar că nu trebuie să-ți uiți propria ta copilărie.

Există un enunț clișeu care spune: „La început a fost mai greu”. Nu-l voi folosi pentru că nu doar la început e greu, ci pe tot drumul pe care ni l-am ales și pe toată viața noastră de-acum încolo. Ce se întâmplă, într-adevăr, este că te schimbi ca părinte. În primul rând, devii mai curajos, mai responsabil și înveți să-ți înveți copiii. Cu toții putem să ajungem la aceste calități, dar pentru un părinte trăirile sunt altfel.

Să împaci maternitatea cu antreprenoriatul e greu. În familia noastră, timpul e monedă forte și învățăm, împreună, să-l gestionăm. Fata cea mare ne-a certat și ne-a băgat mințile în cap, imediat ce a crescut și a început să perceapă lucrurile așa cum sunt. Ca lucrurile să meargă înainte, am făcut multe sacrificii și nu a fost ușor să petrecem, întotdeauna, timpul pe care ni-l doream, în familie. Am învățat și că nu poți fi părinte prin „delegare” și cât de important e să fim acolo pentru ei, când și cât trebuie. Tot bunicii sunt baza la nevoie, însă!

Coincidența face ca anul în care s-a născut fata cea mare să fie și anul în care am pus pe foaie schița proiectului Artesana. Porneam așadar la drum cu două mari necunoscute: „meseria” de părinte, pe care nu ți-o poate preda nimeni, și meseria de antreprenor, artizan al unor brânzeturi de inspirație spaniolă, de care foarte puțini auziseră și chiar și mai puțini gustaseră. Ideea a pornit așadar de la niște prieteni de familie, care făceau brânză în inima Munților Pirinei. Am păstrat puritatea rețetelor și am descoperit că poți face brânzeturi extraordinare fără procesare industrială, controlând doar din temperatură și proces tehnologic, fără a adăuga nimic în plus la rețetă.

Doar ingrediente naturale și rețete simple, fără niciun fel de aditivi; procesare minimă a laptelui – nestandardizare, neomogenizare și pasteurizare la temperatură joasă pentru păstrarea tuturor nutrienților din lapte; ambalaje din sticlă pentru plus de prospețime, dar și posibilitatea de a recicla 100% ambalajul. Ne hrănim propriii copii cu produsele noastre și cred că asta spune tot despre vocația brandului Artesana.

Atât pentru mine, cât și pentru Daniel, antreprenoriatul nu înseamnă că nu ai șefi cărora să le dai socoteală. Dimpotrivă, responsabilitatea e mult mai mare, pentru că de deciziile tale depind veniturile directe ale angajaților tăi și planurile lor de viitor. Cea mai mare provocare a fost să construim echipa în jurul acestui ideal al unor produse gustoase și oneste, pentru care e nevoie de foarte multă atenție și pricepere. Și pentru că vorbeam de menirea noastră și de decizii, Artesana este certitudinea pe care orice părinte o are când alege produsul nostru la raft. E promisiunea că noi am luat aceleași decizii pe care le-ar fi luat și el, ca părinte, dacă ar fi fost antreprenor.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii