Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Maia Novolan (Syscom Digital): „Totul se învârte în jurul consumatorilor”

Maia Novolan, directorul general al agenției Syscom Digital, consideră că marketingul în mediul digital se adresează, mai mult ca oricând, consumatorilor. Dacă nu te adaptezi, atunci poți pierde utilizatorii într-o fracțiune de secundă.
Maia Novolan 23 mai 2017

Forbes: De ce o agenție de marketing digital? Care este menirea (rostul) acestei afaceri – Syscom Digital?

Maia Novolan: Marketingul în mediul digital este mai mult ca oricând despre consumatori (utilizatori). Trebuie să fii mai adaptat, mai corelat, mai eficient, mai interactiv, mai atrăgător, pentru că poți pierde utilizatorul-țintă într-o fracțiune de secundă.

Experiență mea în relația cu consumatorii începe acum mai bine de 25 de ani, inițial cu un business propriu de retail, apoi cu aplicații TV interactive menite să crească audiența și ulterior cu tactici de stimulare a vânzărilor prin instrumente telecom, înființând în 2002 una dintre primele agenții specializate în mobile marketing.

În ultimii 10 ani am extins plajă de servicii, dezvoltând mult în direcția online, cu sute de activări și strategii de interacțiune cu utilizatorii, interconectând cele trei mari canale: social media, web și mobile. Extinderea în digital a fost firească, naturală.

Digital nu înseamnă numai bannere plasate online, cum cred unii oameni, ci este un cumul de strategii și acțiuni care se desfășoară pe canalele digitale.

Începând cu anul trecut, aducem o parte din aria de digital și în retail, prelungind astfel relația cu consumatorii, „atingându-i” în online și conducându-i și întâlnindu-i în offline.

Nevoia de a fi în contact cât mai mult cu aceștia ne-a determinat să abordăm o nouă linie de activitate de tip Experiențial Marketing și Retail Engagement. Transpunem tactici și mecanici de activare și promovare a brandurilor din online în mediul offline (la evenimente, în galerii comerciale, la raft în magazine), utilizând device-uri digitale speciale-ecrane touch, totemuri digitale, tablete cu aplicații mobile clasice sau de realitate augmentată, mecanisme cu kinect, proiecții interactive, experiențe video 360.

Dacă mâine ar apărea un alt mediu în care am putea interacționa cu consumatorii, cu siguranță acolo ne-am extinde și noi. Totul se învârte în jurul consumatorilor.

Forbes: Care a fost cel mai greu moment din cariera dvs de antreprenor în acest domeniu?

Maia Novolan: Momentele mai dificile le-am depășit cu tenacitate și multă muncă. Personal n-aș putea numi un moment sau o situație anume care să fi fost atât de grea încât să o pot cataloga că fiind cea mai dificilă.

În primii ani de digital din România domeniul era dominat de către bărbați. De altfel, mult timp am fost singura femeie antreprenor din digital. La nivel de industrie, băieții comunicau mai ușor între ei, dar în mod real, faptul că eram femeie nu a reprezentat o barieră în dezvoltarea business-ului meu. Sunt inginer la bază și înțeleg cum funcționează și se pot interconecta tool-urile sau creez la rându-mi mecanisme, iar faptul că sunt femeie, deci mai meticuloasă, cu aplecare către latură umană și cu o bună intuiție, m-au ajutat să ajung acolo unde mi-am dorit.

VEZI TELEVIZIUNILE CU CELE MAI MARI AUDIENȚE ÎN URBAN – IUNIE 2017

Forbes: Monitorizările de publicitate online arată creșteri ale bugetelor în România în ultimii doi ani. Când și cum va concura digitalul televiziunea în acest sector, în România?

Maia Novolan: Trendul crescător pentru publicitatea în mediul digital nu este o surpriză pentru nimeni. Cel mai accentuat va crește publicitatea pe mediul mobil (pe telefon), ajungând probabil în circa doi ani să fie direct proporțională cu volumul real de consum de conținut din mediul mobil.

Nimeni nu poate anticipa dacă și când se va ajunge ca în România, la nivel de piață totală, bugetele de digital să le egaleze pe cele de televiziune. Deși nu pare realizabil în prezent, un astfel de scenariu ar putea fi plauzibil în viitor dacă ar există o serie de modificări strategice în „grădina” publisherilor.

Nu cred că digitalul va înlocui vreodată televiziunea. Nici nu consider că ar fi sănătos. Strategiile de promovare pentru TV sunt axate mai mult de branding, iar cele de digital pe interacțiune cu consumatorii, strategii „de împrietenire”. Ambele vizează creșterea vânzărilor și este combinația perfectă.

Forbes: Care sunt sursele dvs de informare, în calitate de antreprenor?

Maia Novolan: Este un domeniu foarte competitiv, în care permanent se inovează și în care nu poți evolua fără o bună informare.

Sursele mele cele mai importante sunt evenimentele de specialitate din străinătate la care participăm, atât eu cât și colegi de-ai mei, precum și toate materialele printate și online (cataloage, reviste, tutoriale, prezentări), care sunt generate în cadrul acestora.

De asemenea, sunt abonată la reviste specifice din UK și SUA și urmăresc  secțiunile de hi-tech și advertising ale unor importante portaluri internaționale de știri.

Sunt abonată și la un serviciu de alertă fiscală și, deși nu-mi place deloc să aloc timp pentru asta, sunt la curent cu toate modificările fiscale. Sunt antreprenor și asta-mi mănâncă tot timpul… 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii