FacebookTwitterLinkedIn

Această schimbare se va accelera dramatic în anii următori, potrivit unui raport al Boston Consulting Group (BCG). De fapt, prognoza actualizată a BCG arată că până în 2026 vehiculele electrificate vor reprezenta mai mult de jumătate din vehiculele ușoare vândute la nivel global – cu patru ani mai devreme decât se anticipa în raportul anterior. În plus, vehiculele cu emisii zero au început să înlocuiască motoarele cu ardere internă (ICE), fiind un motor principal pentru vânzările de vehicule ușoare noi la nivel global, imediat după 2035.

Deși aceste tendințe ale pieței sunt încurajatoare, ele nu sunt suficiente pentru a îndeplini obiectivele climatice fără producerea de schimbări semnificative. Sectorul auto, în majoritatea piețelor de bază, inclusiv în UE, cu Pactul Ecologic European, nu va atinge, probabil, obiectivele Acordului de la Paris și Pactului Ecologic al UE pentru reducerea emisiilor la nivel mondial (transportul reprezintă aproximativ 12% din emisiile globale de CO2).

Acest lucru se datorează în primul rând faptului că ar putea dura aproximativ două decenii pentru ca parcul auto din întreaga lume să se transforme. Dacă jumătate din mașinile noi vândute la nivel global, în 2035 vor fi vehicule cu emisii zero, 70% dintre vehiculele în circulație vor funcționa în continuare cu benzină sau motorină.

„Electrificarea pieței auto globale a înregistrat progrese semnificative în ultimul deceniu, cu o viteză care a depășit chiar și cele mai optimiste estimări. Totuși, pentru a atinge obiectivul general de atenuare a schimbărilor climatice, factorii de decizie politică și industria auto nu numai că trebuie să accelereze pătrunderea pe piață a vehiculelor electrice. De asemenea, trebuie să accelereze remedierea daunelor produse prin scoaterea de pe drumuri mai rapid a vehiculelor mai vechi pe benzină și diesel. Miza este una foarte mare – atât pentru producătorii de automobile, cât și pentru planeta însăși”, se mai arată în comunicatul BCG.