Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Mai există TVR 2? Ce audiență mai face?

Canalul public TVR 2 este o prezență mai mult decât discretă atât în sondajele de audiență cât și în pachetele de programe oferite de operatorii de cablu TV. Canalul TVR 2 este îngropat în anonimat.
TVR 2

În iulie a.c., ultima lună în care s-au oficializat cifrele de audiență TV, canalul public TVR 2 a avut o audiență medie de 37.000 de telespectatori pe minut la nivel național (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media (copyright: ARMADATA). Ocupă locul 20 în topul audienței naționale din 56 de televiziuni ce figurează în sondajele de audiență.

TVR 2 este pe undeva pe la mijlocul ierarhiei, înghesuit între Boomerang (42.000 persoane pe minut) și ETNO TV (40.000), pe de o parte, și Nickelodeon (31.000) și Sport.ro (27.000), pe de altă parte.

Este cea mai mică audiență pentru luna iulie din ultimii 10 ani (perioadă în care au fost trei operatori de măsurare a audiențelor TV).

Citește: Televiziunile cu cele mai mici ratinguri – iulie 2015

Blestemul acestei televiziuni este să rămână fără identitate, fără brand, fără un concept de programe, indiferent de managerii care s-au perindat la conducerea SRTV, numiți, firește, pe criterii politice! De exemplu, în mandatul sumbru al lui Claudiu Săftoiu, fost președinte al SRTV, când TVR Cultural a fost desființat, s-a preconizat ca TVR 2 să preia o parte din „misiunea” răposatului canal cultural. Moștenirea a fost „preluată” difuz, pierzându-se pe drum… Așa că TVR 2 a continuat să funcționeze din inerție și rutină, fără orizont și fără niciun obiectiv precis. TVR 2 funcționează doar pentru că există prin lege.

Față de anul trecut, audiența națională a TVR 2 este mai mică cu 24.000 de telespectatori pe minut. Trebuie amintit că în prima jumătate a lunii iulie 2014, TVR 2 a beneficiat și de difuzarea unor meciuri de la Campionatul Mondial de Fotbal din Brazilia, care i-au ridicat audiența.

Citește: Audiențele televiziunilor de filme suferă în arșița verii

Totuși, în ultimii șase ani, audiența națională a acestui canal s-a „învârtit” în jurul cifrei de 57.000 de telespectatori pe minut. Prăbușirea audienței a avut loc în ultimul an.

La nivel urban, unde concurența este mai mare, ratingul mediu al TVR 2 a ajuns în iulie a.c. la 21.000 telespectatori pe minut (toată ziua). În urmă cu șapte ani,  audiența era de 35.000 de telespectatori pe minut. Și în urban, audiența canalului TVR 2 a scăzut constant, în fiecare an. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii