Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Magic FM „i-a luat fața” lui Kiss FM în București

În București, numărul zilnic de ascultători ai unui program de radio a fost de 1.200.800, în perioada 12 ianuarie – 26 aprilie a.c., conform studiului realizat de IMAS și GfK, sub egida Asociația pentru Radio Audiență (ARA). Audiența este mai mică cu 27.500 de persoane față de măsurătorile din primăvara anului trecut.
radio

Cu o medie zilnică de 270.600 de persoane (daily reach), cu vârste de peste 11 ani, programele Radio ZU se plasează pe primul loc în topul radiourilor cu cei mai mulți ascultători în Capitală. Audiența înregistrată în acest an de Radio ZU este mai mare cu 14.200 de bucureșteni față de „valul” de măsurători din primăvara anului 2014. Cota de piață a fost de 11,4%, a doua cifră procentuală după Radio România Actualități.

Postul public de radio România Actualități se plasează pe locul doi (la fel ca în măsurătorile din universul național și urban), cu o medie zilnică de 221.800 de persoane. Dar are cea mai mare cotă de piață (timp de ascultare) din Capitală: 14,5%. Față de măsurătorile din primăvara anului 2014, audiența România Actualități a scăzut cu 4.500 de persoane.

De altfel, Radio ZU și România Actualități sunt singurele programe cu peste 200.000 de ascultători în fiecare zi, în București.

Surpriza acestui sondaj în București vine pe locul trei: Magic FM, cu o medie de 152.700 de ascultători pe zi, care a depășit Kiss FM (142.600). În urmă cu un an, Kiss FM se afla pe a treia poziție în București, dar recentul sondaj arată că a pierdut 71.800 de ascultători. Este cea mai mare pierdere de audiență de pe piața bucureșteană de radio. La rândul său, Magic FM a câștigat 21.000 de bucureșteni. „Rocada” celor două radiouri este una de „familie”, pentru că acestea aparțin aceluiași operator: Antenna Group din Grecia.

De remarcat că programul Kiss FM are o cotă de piață de 4,6%, în timp ce Magic FM, căruia ascultătorii îi acordă un timp mai îndelungat, are o cotă de ascultare de 8,1%.

Europa FM a înregistrat un daily reach de 122.600 de ascultători pe zi și o cotă de piață de 7,1%. Audiența radioului a crescut cu 7.900 de bucureșteni față de primavara 2014. Are a patra cotă de piață după România Actualități, Radio ZU și Magic FM.

ProFM a înregistrat o audiență mai slabă cu 3.700 de bucureșteni față de valul din 2014, ajungând la o medie de 114.400 de ascultători în fiecare zi.

Numărul bucureștenilor care au ascultat un alt program de radio decât cele cuprinse în studiul comandat de ARA a scăzut cu 38.500 față de 2014, ajungând la o medie zilnică de 217.000.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii