FacebookTwitterLinkedIn

Atunci când intri într-un magazin, peisajul este acaparat de angajați care aleargă în stânga și-n dreapta, care îți scanează rapid produsele și te ajută să le așezi cât mai bine în geantă.

Grab&Go, însă, aduce schimbări acestei imagini, prin înlocuirea casierilor cu o simplă aplicație pe telefon. Cum funcționează, te întrebi?

Bazat în totalitate pe tehnologie, minimarketul deschis de Teodor Hoaghea şi Ovidiu Cherecheş, doi tineri din industria IT, elimină etapele clasice pe care le realizăm la cumpărăturile zilnice. Conceptul este simplu, iar achiziționarea unui produs este cu atât mai facilă.

Prin luna februarie, eram la coadă într-un supermarket. Mi-am dat seama că eu aveam deja produsele în coș și stăteam la coadă pentru a da altcuiva produsele, să le scaneze, să plătesc și să le așez înapoi în coș. M-am gândit că în online e mult mai simplu, cu un click faci și plata, iei și produsele și îți rezolvi toate problemele. Și am început să mă gândesc cum ar arăta asta în viața reală“, mărturisește pentru Forbes România cofondatorul Grab&Go, Teodor Hoaghea.

Pentru a achiziționa un produs, tot ce trebuie să faci este să intri în magazinul amplasat pe Calea Victoriei, acolo unde vei vedea mai multe rafturi și frigidere închise. Pentru a avea acces la ele trebuie să scanezi cu telefonul un QR code. Deschizi una dintre uși și iei câte produse vrei, iar când o închizi, produsele și prețul lor sunt înregistrate în aplicație. Desigur, dacă te răzgândești, poți înapoia produsul pe unul dintre rafturi, iar acesta va fi șters din coșul tău virtual de cumpărături într-o secundă. Ca ultim pas, trebuie să apeși butonul de plată, iar banii vor fi retrași automat de pe cardul adăugat în aplicație. În cazul în care te grăbești sau uiți să plătești, banii vor fi retrași în decurs de 5 minute. Aplicația este disponibilă atât pentru Android, cât și pentru IOS. Pentru a te înregistra, trebuie să introduci numărul de telefon, iar pentru a beneficia de serviciile Grab&Go, vei introduce câteva detalii despre cardul tău bancar. De asemenea, aplicația deține și o secțiune pentru suport clienți, acolo unde poți semnala eventualele probleme.

Ce produse poți achiziționa? Momentan, clienții pot alege dintr-o gama variată de băuturi răcoritoare, lactate și snacksuri care se pot consuma pe loc. “După ce vom vedea cum evoluează, dorim să adăugăm și produse perisabile, cum ar fi salate sau sandvișuri”, adaugă Teodor Hoaghea.

Magazinul Grab&Go este deschis clienților în intervalul orar 8-22, însă co-fondatorii asigură că, în curând, acesta va funcționa non-stop.

Pandemia — oportunitate sau obstacol?

Cofondatorul mărturisește că pandemia a reprezentat o oportunitate pentru acest start-up, deși a întârziat procesul de achiziționare a componentelor tehnice. În acest context, însă, distanțarea socială este absolut esențială pentru a limita răspândirea coronavirusului. Drept urmare, un magazin fără angajați, poate fi una dintre soluțiile smart în vederea depășirii acestei perioade de criză. Teodor Hoaghea asigură clienții că mânerele ușilor vor fi curățate constant.

Ovidiu Cherecheş şi Teodor Hoaghea nu se opresc aici. Privind spre viitor, tinerii antreprenori dețin un plan complex și o strategie de extindere în București, în restul țării, poate chiar și pe plan internațional. “Am investit banii și timpul nostru, în totalitate“, mărturisește Teodor Hoaghea, adăugând că investiția s-a ridicat la 40.000 de euro. Drept urmare, Grab&Go va face un apel pentru persoanele care doresc să investească în acest concept, pentru extinderea rețelei de magazine și în alte state. Pe lista următoarelor puncte strategice de amplasare a magazinului se regăsește și Piața Romană.