Bugetul de publicitate consumat de lanțurile de retail se află la nivelul din aceeași perioadă a anului trecut (scădere de 0,7%).
Numărul total de spoturi publicitare comandat de rețelele de retail a fost de 78.654, în scădere cu 1,7% față de ianuarie – iulie 2014, potrivit monitorizărilor BRAT.
Radioul este suportul preferat de promovare pentru ofertele magazinelor din diferite domenii (bunuri de larg consum, bricolaj, electronice și electrocasnice).
Cel mai mare investitor în publicitatea radio din domeniul „Magazine” a fost Lidl România, care a comandat 10.398 de spoturi în primele șapte luni ale anului, în valoare de 3,81 milioane de euro (rate card).
VEZI CINE ESTE CEL MAI BOGAT OM DIN GERMANIA! ARE LEGĂTURĂ CU LIDL ROMÂNIA!
Pe locul secund s-a plasat lanțul de hipermarketuri Carrefour cu 9.512 de difuzări radio în valoare de 3,56 milioane de euro (rate card).
Metro Cash & Carry, cu 7.983 de reclame difuzate și 2,73 milioane de euro (rate card), ocupă a treia poziție în topul investitorilor. De altfel, în TOP 10 se află și Selgros Cash & Carry (locul 6), cu un volum brut de 1,38 milioane de euro (rate card).
De remarcat investițiile magazinului Altex (locul 4) cu un buget de 2,49 milioane euro (rate card) și ale rețelei Media Galaxy (locul 9), cu 1,11 milioane euro.
Preferința magazinelor pentru promovarea pe radio este confirmată și de faptul că 9 dintre cei 10 cei mai mari clienți publicitari au avut bugete la rate card de peste 1 milion de euro.
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).