Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

Maeștrii haute joaillerie din Hong Kong

Departe de Italia, de Franța, de Statele Unite, de țările recunoscute pentru creațiile haute joaillerie, există locuri în care sunt produse spectaculoase bijuterii-unicat și mărci despre care se știe destul de puțin în Vest. Hong Kong este unul dintre aceste locuri. Pornind de aici, marca Butani a reușit să se impună pe cele mai importante piețe de lux asiatice, în special în Orientul Mijlociu. Afacere clădită de-a lungul deceniilor de o singură familie, Butani este acum unul dintre brandurile preferate ale celebrităților.
Manoj and Mukesh Butani (L-R)

La început au fost „doar“ diamantele. Imigrant de origine indiană în Hong Kong, Papu Butani și-a început afacerea cu tranzacționarea lor. Lucrurile s-au schimbat după ce un prieten i-a cerut să creeze un set de bijuterii pentru căsătoria fiicei lui. Papu Butani a manufacturat niște piese extrem de rafinate, iar tatăl miresei a fost foarte încântat. Apoi, la un târg, proaspătul artizan a cunoscut un client foarte important din Orientul Mijlociu, care i-a cumpărat toate creațiile. Încrederea în propriile forțe i-a sporit, iar firma Butani a părăsit domeniul tranzacționării de diamante prelucrate, îndreptându-se către giuvaiergeria de înaltă clasă. În afacere a intrat și soția lui Papu, Monisha; împreună au clădit și au făcut cunoscut brandul Butani Jewellery.

O pasiune moștenită

Fiii lor, Manoj și Mukesh, își amintesc și acum primele piese Butani, chiar dacă au fost lansate pe când ei erau copii. Au trecut patru decenii, iar modelele și colecțiile create în toată această perioadă servesc drept inspirație pentru bijuteriile de azi. „Ne întoarcem mereu la arhivele de design ale companiei”, îmi spune Manoj. „Ne place să urmărim evoluția în timp a formelor bijuteriilor Butani, felul în care am folosit diamante tot mai prețioase, adăugând treptat și pietre colorate.”

Reprezentanții celei de-a doua generații la conducerea companiei, frații Manoj și Mukesh, au adus în business atuul formației academice solide. Experiență în domeniu aveau deja – o câștigaseră firesc, crescând odată cu afacerea dezvoltată de părinții lor. Îl întreb pe Mukesh dacă își poate imagina cum ar fi fost să lucreze într-un cu totul alt loc. „Eu și fratele meu am crescut în cosmopolitul oraș Hong Kong. Tata a fondat compania chiar în anul nașterii noastre, așa că am crescut cu pasiunea părinților noștri pentru acest meșteșug. Ne-am luat licența în 1997 la Stern School of Business din cadrul New York University și, după un scurt timp  petrecut în finanțe și bănci, ne-am decis să lucrăm pentru compania noastră. Era în 1998, imediat după ce ne-am luat diploma universitară. Am moștenit pasiunea pentru design, admirând, totodată, talentul tatălui nostru pentru afaceri. Era firesc să fim interesați de munca în companie.” Această muncă le-a adus lui Manoj și lui Mukesh nenumărate satisfacții; dar acestea nu au venit întotdeauna ușor.

Pentru cei doi frați, lucrul cel mai dificil este că se află prea mult și prea des departe de cei dragi. „Călătorim mai frecvent decât înainte, ceea ce se traduce prin mai mult timp petrecut departe de casă și de familiile noastre. Piața de lux trece printr-o serie de schimbări, nu este momentul să stai deoparte și să te uiți la ce se întâmplă. Trebuie să te implici, să acționezi, să rămâi creativ și să te apropii și mai mult de clienți.”

„Visează și creează!”

Domeniul giuvaiergeriei se schimbă, la fel întreaga lume a luxului. Vreau să aflu ce înseamnă pentru Manoj și Mukesh termeni precum „frumusețe”, „dedicare”, „succes”. „Frumusețea este fericire”, îmi spune simplu Manoj. „E acel moment al libertății și al autenticității.” Iar Mukesh completează: „Pentru noi, luxul înseamnă unicitate. Asta promovează Butani. Reperul în funcție de care măsurăm succesul este aprecierea de care se bucură creațiile și serviciile personalizate Butani. Suntem niște oameni privilegiați: zilnic, la birou, facem ce ne place”.

Îi întreb cum iau naștere o bijuteriile Butani, care este drumul de la diamantul neșlefuit la pandantivul sau inelul care taie răsuflarea oricărei doamne. Aflu că Butani lucrează cu șase designeri din Hong Kong și din Italia, Papu, Manoj și Mukesh supraveghind tot ceea ce ține de munca acestei echipe. „Mantra noastră în ce privește designul este «Visează și creează!»”, îmi mărturisește Manoj.

Piesele sunt realizate manual, artizanii depunând o muncă extrem de meticuloasă în crearea fiecăreia. În funcție de noul design, sunt alese și utilizate o largă varietate de tehnici de incrustare. „Familia noastră are o etică a muncii foarte strictă și suntem dedicați furnizării celor mai bune servicii”, îmi explică Manoj. „Acordăm atenție cererilor fiecărui client. Această  consecvență și determinare constituie cea mai mare parte din succesul nostru.”

Printre marile branduri ale lumii

Afacerea a crescut și a evoluat semnificativ în cei 40 de ani de istorie ai ei, de la începuturile modeste la prezența mărcii Butani în magazine din multe țări. Brandul deține și buticuri proprii, constituindu-și, totodată, o vastă rețea de clienți privați. „Totul s-a petrecut organic, cu multă muncă și cu pasiunea insuflată de ideea de a deține și de a manageria o afacere care ne poartă numele”, adaugă Manoj, iar Mukesh subliniază: „Buticurile noastre sunt situate lângă cele ale brandurilor extrem de cunoscute, cum sunt Cartier sau Van Cleef & Arpels. Noi credem că piesele Butani sunt pe potriva celor create de cele mai mari mărci”. Când vine vorba despre oportunități, cei doi frați spun că vizează o prezență permanentă în Statele Unite și în Europa. Țelul mărturisit? „Să fim unul dintre cele mai importante branduri de giuvaiergerie din întreaga lume.” E greu de apreciat cât de aproape sunt de atingerea acestui țel – piețele asiatice din Hong Kong și din Orientul Mijlociu au o dinamică diferită de cele europene și de cea americană. Însă cum tot mai multe nume celebre – Michelle Obama, Beyoncé, Celine Dion, Jennifer Lopez sau Rihanna – aleg aceste bijuterii, visul familiei Butani nu pare îndepărtat.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii