Cautare




, Contributor

Modă |
|

Madam Mitza, businessul colorat „din picioarele” românilor cu stil

Un adevărat „fashionist” știe că accesoriile fac diferența. Iar Bogdan Voiculescu, creatorul șosetelor Madam Mitza, și-a construit afacerea pentru această nișă.
_98A5668_resize

Când îl vezi prima dată pe Bogdan, îți dai seama că lucrează în industriile creative. La 40 de ani, culorile îi vin foarte bine, și nu e zi în care să nu-și promoveze afacerea cu șosete 100% românești, purtându-le chiar el. Pe lângă asta, borseta (tot în culori) parcă este „trademark-ul” lui, alături de un tricou cu mesaj amuzant și, evident, teniși, la fel de vii.

Citește și: 12 ponturi despre cum să alegi numele Start-up-ului tău

Este absolvent al liceului Tonitza, 70% din timp este antreprenor, iar 30% face grafic design din postura de freelancer – pentru că încă are nevoie de job pentru a investi în Madam Mitza, afacerea lui în vârstă de doi ani. „Ideea afacerii a venit în 2014, undeva în toamnă. Nu-mi aparține în totalitate, am gândit-o împreună cu un prieten care trebuia să fie partenerul meu, dar a preferat să facă altceva și mi-a lăsat-o mie în mâini”, își amintește Bogdan. Și mai înainte ca Madam Mitza să devină un brand, cei doi prieteni au vrut, de fapt, să importe șosete și să le vândă pe plan local. „Am pus ochii pe un brand 100% franțuzesc – Archiduchesse -, am vrut să produc la fabrica lor din Franța șosetele, dar ne-au refuzat politicos. Nici la propunerea de a vinde produsele lor aici nu s-au arătat interesați. Ei vând în medie 6.000 de perechi pe lună, ceea ce este foarte mult”, a detaliat antreprenorul.

_98A5528_resize

A ales să lucreze cu o fabrică din București, investind 2.000 de euro în primele stocuri, pentru că aici a găsit cea mai bună combinație de materiale pentru șosetele pe care urma să le vândă românilor: „Mi-a plăcut calitatea la ei și nu cred că am avut mai mult de cinci feedback-uri negative de când produc șosete. O șosetă bună cred că are în compoziție un fir de bumbac nici foarte gros, nici foarte subțire. O șosetă bună nu trebuie neapărat să țină cinci ani, dar nici să se ducă materialul. Toate șosetele se scămoșează, dar important este să conțină cât mai mult bumbac. Toți vor 100% bumbac, dar dacă ar fi 100% bumbac, nu ar sta pe picior. Nu este deloc elastică șoseta. Nu există, iar dacă există, nu-ți va conveni. Eu am 80% bumbac, 18% poliamidă și 2% elastan. Este o combinație ideală”.

_98A2037

65% clienți bărbați

Creatorul Madam Mitza spune că „nu este un brand ieftin pentru piața noastră”, prețul mediul pentru o pereche de șosetele fiind de 17 lei. Totuși, acesta știe foarte bine care este targetul său și știe că este vorba despre o nișă, ce va crește în viitor: „Dacă la început businessul era nișat pe șosete pentru pedalat și create în special pentru femei, acum nu mai este poziționat așa. Am început cu șosete pentru femei (mărimi și modele), dar culmea, 60-65% dintre vânzări sunt reprezentate de șosete pentru bărbați. Cei mai mulți clienți Madam Mitza au o vârstă medie de 35 de ani. Sunt oameni dispuși să investească în look-ul lor, deschiși la minte, cu studii medii sau superioare, persoane care se simt bine în pielea lor, cu ce poartă și cum poartă”, ne-a detaliat Bogdan.

Citește interviul complet despre Madam Mitza într-un număr viitor al revistei Forbes.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii