Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

M Drive Tour 2019

Știi mirosul acela de cauciuc ars, amestecat cu vapori de benzină și frâne încinse la prima oră a dimineții? Dacă nu, atunci trebuie neapărat să participi la BMW M Drive Tour, cel mai exclusivist eveniment auto al anului, și să duci la limită cele mai puternice modele M pe circuit, împreună cu unii dintre cei mai buni instructori.  
_CBR6473RaduChindrisxxxx

Foto: Radu Chindriș

Așa a început ziua mea pe circuitul MotorPark de la Adâncata, unde eram așteptat de echipa BMW și de o flotă impresionantă de mașini. După o cafea și un instructaj de siguranță, ne-am împărțit în două grupe, una pentru SUV-uri și una pentru mașinile M.

Prima probă a fost parcurgerea unei porțiuni de circuit, special amenajată, unde trebuia să urmezi un traseu marcat de jaloane care îți indicau trasa ideală pentru a negocia un viraj, dar și apexul acestuia pentru a-l putea traversa în cea mai mare viteză și precizie. Prima mașină condusă a fost un X5 M50i, cu o putere impresionantă de 530 CP, care s-a descurcat excelent în curbe, dar și la frânarea de urgență, ajutată de anvelopele Pirelli P Zero, care au făcut față cu brio. Pe lângă confortul și spațiul din interior, motorul V8 TwinPower Turbo de 4,4 litri își face simțită prezența prin sunetul grav pe care îl produce la turații ridicate și golul din stomac pe care îl simți la fiecare accelerație.

Următoarea mașină testată a fost X4 M40i, care nu a fost mai prejos și s-a lăsat aruncată în curbe fără frică, păstrând trasa ideală cu o precizie de invidiat. Cei 360 CP mi s-au părut suficienți pentru o mașină de calibrul ei, atât pentru oraș, cât și pentru un circuit precum cel de la Adâncata, folosind modul sport al motorului, direcției și al suspensiei.

Asta până când am primit pe mână un X4 M Competition. Atunci, totul s-a schimbat, de la atenția cu care trebuia condusă la adrenalina pe care o simți atunci când te împing cei 510 CP în 4,1 secunde de la 0 la 100 km/h.

Dacă prima parte a zilei a fost dedicată SUV-urilor performante, cea de-a doua a fost rezervată modelelor M deja consacrate, pe care le-am pilotat pe circuit în tururi din ce în ce mai rapide și mai spectaculoase. Am început cu jucăușul M2, care are o poziție perfectă de condus sportiv și un sunet inconfundabil al motorului cu 6 cilindri în linie care dezvoltă 411 CP și un cuplu de 550 Nm. Următorul la rând a fost M4 Coupé, un model deja consacrat din gama M, care este perfect echilibrat și te lasă să conduci și mai agresiv, sistemul DSC (Dynamic Stability Control) intrând doar când nu negociezi curba cu viteza corectă, dar te lasă să te distrezi până la limita derapării.

După cele două mașini „sălbatice” cu tracțiune spate, a venit rândul celor cu tracțiune integrală. M850i xDrive Convertible, unul dintre cele mai exclusiviste modele BMW, și-a făcut apariția pe circuit decapotat și pregătit să demonstreze că poate face sprintul de la 0 la 100 km/h în doar 3,7 secunde. Puterea, eleganța și perfecțiunea aerodinamică regăsite în exteriorul seriei 8 creează un automobil fascinant care se poate transforma instant dintr-o mașină de oraș într-una perfectă de alergat pe circuit.

Dacă în M850i am simțit vântul aproape ca la o motocicletă pilotată cu 200 de km pe oră, când a venit rândul M5-ului, totul s-a schimbat. O limuzină silențioasă și foarte confortabilă pe modul confort, dar, de fapt, o bestie cu o putere de 600 CP care, combinată cu sistem inovator de tracțiune integrală xDrive M, te transformă în pilotul încrezător al unui automobil sedan sport performant. Iar când o forțezi la limită, îți dai seama că se agață de asfalt și că poate mai mult decât ai crezut tu că poate fi limita unei mașini. Mai ales că singurul contact al unei mașini cu suprafața de rulare sunt cauciucurile – specialiștii de la Pirelli au găsit combinația perfectă pentru performanțele modelelor M și gumele P Zero.

Această experiență, în care am condus și testat limitele unor bolizi care sunt cel mai des folosiți în traficul cotidian, mi-a arătat câte se pot ascunde în spatele unor mașini pe care le poți întâlni la un semafor. De la motoare de o putere incredibilă la sisteme de tracțiune integrală sofisticate și la cauciucuri performante. Toate așteptând o comandă de la tine, ca să-ți arate de ce sunt în stare și să te facă să vrei să mai petreci o zi pe circuit.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii