Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Lupta pentru rating se duce între Pro Cinema și AXN pe nișa televiziunilor de filme

Televiziunile Pro Cinema (Pro TV SRL) și AXN (Sony Pictures Television) își dispută primele două locuri în topul audienței în prime-time pe nișa îngustă a televiziunilor de filme.
filme_televiziuni.jpg

Pro Cinema a avut o audiență medie de 74.000 de telespectatori pe minut în prime-time (orele 19:00 – 24:00), la nivel național, în perioada 1 ianuarie – 19 noiembrie 2015. Este televiziunea cu cea mai mare audiență națională de pe segmentul televiziunilor de filme. În comparație cu aceeași perioadă a anului 2014, audiența Pro Cinema este mai mică în acest an cu 10.000 de persoane.

Pe locul secund în universul național se plasează AXN, cu o medie de 61.000 de telespectatori pe minut, în creștere cu 4.000 de persoane față de 2014. Totuși, AXN își ia „revanșa” în fața concurentului Pro Cinema în mediul urban. În acest univers, AXN are o medie de 47.000 de orășeni pe minut comparativ cu 44.000, cât a înregistrat Pro Cinema.

În urban, AXN a câștigat 3.000 de telespectatori față de anului 2014, în timp ce audiența Pro Cinema s-a majorat cu 2.000.

Canalul de filme DIVA se află pe a treia poziție în topul audienței, dar la mare distanță de Pro TV și AXN. Audiența DIVA a suferit cele mai mari pierderi de telespectatori de pe această nișă: 10.000 pe național și 8.000 de telespectatori în urban. Astfel, DIVA a ajuns la o medie de 31.000 pe național, respectiv 24.000 de telespectatori pe minut în prime-time.

CITEȘTE: CARE SUNT COMPANIILE DE TELEVIZIUNE CARE DOMINĂ AUDIENȚA ÎN PRIME-TIME?

Cea mai spectaculoasă creștere a cunoscut-o audiența Paramount Channel, cu 17.000 mai mare pe național și cu un plus de 12.000 de telespectatori în urban. Audiențe Paramount sunt: 22.000 de persoane pe minut pe național, respectiv 17.000 în urban.

Pierderi de audiență a avut și Acasă Gold, pe fondul creșterii audiențelor telenovelelor de pe Acasă TV (amândouă televiziuni aparțin Pro TV SRL). Față de anul trecut, Acasă Gold a pierdut în 2015 circa 7.000 de persoane pe național și 3.000 de telespectatori în urban.

În intervalul 1 ianuarie – 19 noiembrie a.c., televiziunile de filme au avut o cotă cumulată de piață de 4,2% în urban, prime-time. Asta înseamnă că doar 4,2% dintre persoanele care aveau televizoarele deschise în prime-time, în perioada analizată, s-au uitat la unul dintre canalele de filme de pe această nișă. La nivel național, cota de piață a televiziunilor de filme a fost de 3,5%.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii