Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Lumea televiziunilor pentru copii și tineret: Disney Junior

Disney-Junior.jpg
Disney Junior, canal lansat în România în martie 2012, este în prezent a doua televiziune cea mai urmărită de pe nișa TV destinată copiilor și tinerilor. În luna mai a.c., programul a avut o audiență medie de 29.000 de telespectatori pe minut (urban, all day), după Disney Channel.

Compania Walt Disney Company a lansat canalul Disney Junior la nivel internațional în mai 2011, ca un program ce se adresează preșcolarilor, completându-l pe „frățiorului” său mai mare, Disney Channel, care vizează copiii între 8 și 14 ani.

În România, Disney Junior s-a instalat rapid pe locul doi în topul televiziunilor pentru copii și tineret. Potrivit sondajelor, în perioada 1 ianuarie – 31 mai 2013, aproximativ 46.000 de persoane distincte din mediu urban au urmărit cel puțin un minut programele acestui post TV. Este cel de-al doilea reach (număr de persoane distincte care au urmărit un program TV) de pe această nișă.

Aproape 37% dintre telespectatorii programului sunt copii cu vârste între 4 și 11 ani. Este cea mai mică pondere a acestei grupe de vârstă dintre toate stațiile concurente.

Dar Disney Junior conduce detașat la grupa de vârstă 25 – 34 de ani, cu 25,6%,  de unde se vede că mulți părinți sunt alături de copiii lor în fața micilor ecrane. Altfel spus, un sfert dintre telespectatorii din mediu urban sunt adulții cu vârste în 25 și 34 de ani.

Grupa telespectatorilor cu vârste între 12 și 17 ani este în proporție de 4,6%, cea mai mică de pe nișa televiziunilor pentru copii (televiziuni aflate în sondajele de audiență).

O cotă relativ mare o dețin părinții ceva mai în vârstă (35 – 44 de ani): 14,5%. Bunicii de peste 65 de ani nu sunt atrași de televiziunea nepoților: 2,2% (cea mai mică cifră procentuală).

Aproximativ 22% dintre telespectatori sunt școlari, iar 37,4% sunt persoane cu studii medii. Părinții cu studii superioare au o cotă de 13,4%, cea mai ridicată dintre toate canalele pentru copii.

Publicul feminin este mai prezent decât cel masculin pe acest canal: 64,1%, respectiv 35,9%.

Disney Junior este sărac în reclame. În perioada amintită, programele sale au livrat clienților publicitari doar 48,1 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), cel mai mic volum de pe această nișa TV.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii