Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Lumea televiziunilor pentru copii și tineret: Disney Channel

disney-disney-channel-world.jpg
Disney Channel este liderul audienței pe nișa canalelor pentru copii și tineret din România, cu o audiență medie de 54.000 de telespectatori pe minut, la nivel urban (all day), în luna mai 2013, conform măsurătorilor Kantar Media. În topul general al audienței, Disney se plasează pe locul 10, înaintea televiziunilor B1 TV, Realitatea TV, Etno TV și TVR2.

În perioada 1 ianuarie – 31 mai 2013, aproximativ 77.000 de persoane distincte din mediul urban au urmărit cel puțin un minut programele Disney Channel. Este cel mai mare reach înregistrat de un canal TV care se adresează copiilor și tinerilor. (Reach, indicator de audiență, arată numărul de persoane distincte care au urmărit cel puțin un minut un program TV, într-o anumită perioadă de timp.)

Aproape 45,4% din totalul telespectatorilor sunt copii cu vârste între 4 și 11 ani. Este cea mai mare pondere a acestei grupe de vârstă dintre toate canalele TV ce activează pe această nișă.

Copiii între 12 și 17 ani sunt în proporție de 17,9%, de asemenea, cea mai mare cotă de pe acest segment.

Tinerii care și-au serbat majoratul (18 – 24 de ani) au o cotă redusă: 5,8%. Adulții cu vârste între 25 și 34 de ani (părinții!) dețin o pondere de 10,1%, iar cei între 35 și 44 de ani au o cotă de 11,6% din totalul telespectatorilor.

Bunicii cu vârste între 55 și 64 de ani au o cotă de vizionare de 3,4%, în timp ce persoanele de peste 65 de ani reprezintă un segment de 2,8%.

Se poate spune că programele Disney Channel, deținut de Disney-ABC Cable Network Group, o divizie a Walt Disney Company, se adresează în special copiilor cu vârste între 4 și 11 ani.

Jumătate dintre telespectatori (48,6%) sunt elevi, iar 5% sunt părinți cu studii superioare. Publicul feminin este mult mai atras de Disney Channel: 60%.

Disney Channel conduce detașat și în topul audienței livrate pentru reclamele difuzate. Astfel, programele sale au furnizat 8.668,5 puncte de audiență (GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18-49 de ani), în perioada 1 ianuarie – 31 mai 2013. Este un volum de publicitate net superior celui de-al doilea program clasat, Cartoon Network (3710,4 GRP'30).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii