FacebookTwitterLinkedIn

Cartoon Network, canalul aparținând companiei americane Turner Broadcasting System (Time Warner), a fost lansat în România în 1998. În primele cinci luni ale acestui an, 36.000 de telespectatori din mediul urban au urmărit cel puțin un minut programele acestui canal. (Este al cincilea reach urban de pe nișa televiziunilor pentru copii.)

Aproape 37,8% dintre telespectatori sunt copii cu vârste în 4 și 11 ani. O pondere mai mică decât la Disney Channel și Boomerang. Grupa de vârstă 12 – 17 ani are o cotă de 12,6%, a doua după Disney Channel.

Adulții între 25 și 34 de ani din mediul urban sunt în proporție de 17,1% (a doua cifră după Disney Junior), iar părinții cu vârste între 35 și 44 de ani dețin o cotă de 14,4%. Bunicii de peste 65 de ani au o pondere relativ mare la Cartoon Network: 4,7%.

În funcție de studii, profilul telespectatorilor arată astfel: 40,3% – școală generală, 34% – studii medii și studii superioare – 5,9%.

În perioada amintită, reclamele difuzate în România pe Cartoon Network au obținut 3.710.4 puncte de audiență (GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), plasând această televiziune pe locul secund ca volum de publicitate, după Disney Channel.